Probleme cu legea pentru un membru din Guvernul Orban. Ce a făcut după ce a fost prins băut la volan
Un membru din Guvernul Orban are probleme cu legea. Proaspăt numit secretat de stat în Ministerul Transporturilor, a fost implicat într-un accident de circulație. Ce a făcut după ce a fost prins băut la volan? S-a ales cu dosar penal.
Un membru din Guvernul Orban a fost prins băut la volan
Valeriu Lupu, numit nu de mult secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a fost implicat, vineri, într-un accident de circulație. Conform surselor citate de tion.ro, Lupu a lovit o mașină parcată pe strada Behela din Timișoara. Martorii oculari au sunat la Poliție pentru că aveau impresia că acesta conducea beat. La sosirea oamenilor legii, oficialul a refuzat să fie testat cu alcooltestul și, mai mult, la spital a refuzat prelevarea de probe biologice. Conform legii, lui Valeriu Lupu i se va întocmi dosar penal.
De altfel, Lupu este un personaj controversat. În anul 1995, pe când era director al Banat Air, un avion al companiei s-a prăbușit la scurt timp de la decolare de pe aeroportul din Verona. Accidentul s-a soldat cu 48 de morți, iar rudele victimelor l-au acuzat pe Lupu că avionul s-ar fi prăbușit din cauza faptului că acesta nu a aprobat degivrarea avionului înainte de decolare, pentru a economisi bani.
Numele său, legat de una dintre cele mai mari tragedii aviatice
Banat Air Flight 166, numele zborului și, totodată, a tragediei din 13 decembrie 1995. Un avion Antonov An – 24 al companiei Banat Air care zbura pe ruta Verona – Timișoara s-a prăbușit imediat după decolare, din cauza greutății. Nu s-a făcut degivrarea corectă, anume nu s-a curățat gheața cumulată pe aripi. 48 de oameni au murit. Lupu a fost dat în judecată de rudele celor morți în accident, după ce autoritățile italiene au concluzionat că de vină a fost chiar acesta, neaprobând plata pentru degivrarea avionului înainte de decolare, anume 500 de euro.
Cu toate acestea, procesul început la Verona, în 1998, avea ca inculpați șapte persoane, dintre care șase italieni și Nicolae Dan, reprezentant al Banat Air. Potrivit expertizei solicitate de anchetatori, avionul s-a prăbușit din cauza unui ”complex de cauze”. După tragedie, în 1998, compania nu a mai operat, a intrat în insolvență, apoi în faliment.