Primul stadion din România care va avea numele unui sponsor. Câți bani s-au plătit

de: Ștefan R. Apostol
26 10. 2022

Primul stadion din România care va avea numele unui sponsor! Este una din cele mai vechi echipe de fotbal din campionatul României. CS Rapid se află pe locul doi în clasamentul Ligii 1. Cu 29 de puncte și cu un ultim meci terminat la egalitate, giuleștenii au un parcurs extrem de bun. Rapidul are și un nou stadion, o adevărată bijuterie, iar în cazul acestuia va exista și o premieră. Plecând de la modelul unor stadioane de top din Europa, stadionul Rapidului va avea numele unui sponsor. De altfel, este pimul stadion din România care va avea numele unui sponsor.

Cluburi europene ale căror stadioane poartă numele sponsorilor lor

Cluburile de fotbal care vând drepturile de denumire a stadioanelor lor unor companii pentru sume mari de bani din sponsorizări este o practică obișnuită în fotbalul modern.

Fanii nu sunt întotdeauna de acord cu ideea redenumirii stadionului lor preferat. Dar, având în vedere sumele de bani din sponsorizări implicate, cluburile nu au, în cele mai multe cazuri, altă opțiune decât să cedeze drepturile de denumire a stadionului sponsorilor.

Mai multe cluburi de top precum Arsenal, Juventus, Atletico Madrid, Borussia Dortmund și stadioanele lui Manchester City au fost redenumite în ultima vreme datorită unor contracte de sponsorizare.

Cel mai nou club din această categorie este gigantul din La Liga, FC Barcelona. Clubul catalan a apelat la platforma de audio-streaming Spotify ca principal sponsor.

Spotify va primi și drepturile de denumire a istoricului stadion Camp Nou. Stadionul va fi redenumit Spotify Camp Nou. În același timp, va apărea pe tricoul Barcelonei și pe echipamentul de antrenament.

Arena Giulești, primul stadion din România care va avea numele unui sponsor

Odată cu preluarea pachetului majoritar de către milionarul Dan Șucu, lucrurile par a se schimba în bine pentru clubul din Giulești. În acest moment, din punct de vedere competițional, Rapid se află pe locul 2 cu 29 de puncte. Ultimul meci, jucat acasă, s-a terminat la egalitate cu Farul lui Gică Hagi, scorul final fiind de unu la unu.

După construcția noii arene din Giulești, inaugurată din acest campionat, CS Rapid a bătut palma cu un sponsor pentru a schimba numele stadionului. Plecând de la practica, deja menționată anterior, Arena Giulești va deveni primul stadion din România care va avea numele unui sponsor.

Numele acestuia deja ses regăsește și în numele noului sezon de Liga 1, „Superliga”, principalul sponsor fiind cei de la Superbet. Noul parteneriat, anunțat înaintea startului sezonului 2022-2023, conform datelor, se ridică la 28 de milioane de euro.

Conform oficialilor clubului, în septembrie a fost inițiată o licitație, la care a participat și sponsorul principal al campionatului. Licitația a fost câștigată de Superbet, iar în noiembrie se va semna contractul, conform GSP.ro. Astfel, vom avea o premieră în România, Giuleștiul devenind primul stadion din România care va avea numele unui sponsor.

Conform contractului, Superbet va plăti 3 milioane de euro pentru rebranding, pe o perioadă de 5 ani. Sumele vor fi eșalonate, în vistieria Rapidului întrând anual 600.000 de euro. Conform surselor publicației GSP, „cu acest parteneriat, dar și cu celelalte sume pe care le încasează din diverse închirieri, Clubul Sportiv Rapid ar ajunge să își acopere cheltuielile de întreținere cu arena. Ar fi primul care ar reuși asta, în condițiile în care celelalte au probleme mari cu acoperirea acestor costuri.”