Pentru bucureștenii care la prima oră a dimineții își luau cafeaua în zona Piața Romană, știu că aici se află primul magazin KFC din România. Dar, acesta s-a închis temporar. Citește mai departe și află de ce s-a închis și, de fapt, ce se va întâmpla în București
La 7 ani de la intrarea în economia de piață, Occidentul era deja prezent prin multele branduri de top din lume.
Află despre: Firma din România care se bate cu giganţii KFC şi McDonald’s. Ai auzit de ea? Are încasări record
Este anul în care intra un nou brand pe piața românească HoReCa, și își deschidea primul magazin în zona Piața Romană.
De 26 de ani al doilea mare lanț de restaurante fast-food, după McDonald’s, și-a stabilit un nume în România, iar numărul magazinelor a crescut considerabil.
Conform unui comunicat recent, începând cu 12 octombrie 2023, Sphera Franchise Group care operează licența KFC în România, are 176 de restaurante, după cum urmează:
Citește despre: Restaurantele McDonalds şi KFC din Bucureşti care au fost închise de inspectorii ANPC. Ce au găsit în locaţii
Pe lângă acestea, compania mai are alte 36 de restaurante Pizza Hut, 15 restaurante Taco Bell situate în România, un subfranciză PHD și un restaurant Paul.
Dar, spre surprinderea matinalilor, de câteva zile primul magazin KFC este închis. Citește mai departe și află care este motivul.
Motivul închiderii este procesul de reabilitare al întregii clădiri în care se află restaurantul KFC Romană, în urma unei decizii a proprietarului clădirii.
Află despre: ANPC a închis restaurantul McDonald’s din Gara de Nord, București. Ce nereguli s-au descoperit
Procesul de reabilitare a început de câteva zile, dar reprezentanții localului și nici Sphera Franchise Group nu au anunțat o dată concretă la care va fi redeschis primul magazin KFC din România.
Pe plan mondial, franciza KFC se pare că începe să ajungă din urmă concurența, iar date precum cele din Australia și Europa, nu fac altceva decât să arate un trend în creștere.
Collins Foods, operatorul lanțurilor KFC și Taco Bell în Australia și KFC în Europa, a depășit anul trecut pragul de 1 miliard de dolari în vânzări pe piața sa națională.
Vezi și: Gigantul care deschide noi restaurante în România în 2023. Vor fi multe angajări
Pentru anul care s-a încheiat la 30 aprilie, veniturile din operațiunile continue au crescut cu 14,2%, ajungând la 1,35 miliarde de dolari, cu o creștere în toate unitățile de afaceri.
Veniturile KFC Australia au crescut cu 10%, până la 1,05 miliarde de dolari, în comparație cu perioada precedentă corespunzătoare, în timp ce creșterea vânzărilor în același magazin a fost de 5,8%, determinată de creșterea semnificativă a comerțului electronic.
Drew O’Malley, director general și CEO al Collins Foods, a lăudat performanțele solide ale KFC în ceea ce privește vânzările din magazinele din Australia și Europa, în fața unor condiții economice dificile.
”În timp ce presiunile inflaționiste au jucat în profitabilitatea noastră pe termen scurt, planurile noastre de creștere pe termen lung rămân pe drumul cel bun.
Noi vom continua să acordăm prioritate oferirii unei valori excepționale în fiecare dintre mărcile noastre ca principal motor de retenție și implicare a clienților.”, spune Drew O’Malley, director general și CEO al Collins Foods.
Divizia KFC din Europa a înregistrat o creștere de două cifre a vânzărilor de 249,5 milioane de dolari, în creștere cu 31%, în timp ce vânzările din aceleași magazine au crescut cu 13,9%.
Veniturile Taco Bell au crescut cu 36,1%, până la 48,7 milioane de dolari, cu adăugarea a opt noi restaurante în timpul anului.
În prezentarea rezultatelor, compania a declarat că se așteaptă ca presiunile inflaționiste să se mențină pentru o mare parte a anului viitor, însă intenționează să își mențină strategiile de creștere pe termen lung.