Primăria Capitalei schimbă regulile jocului! Din păcate, șoferii vor fi sancționați cu amenzi usturătoare dacă nu vor respecta noile reguli impuse de reprezentanții primăriei. Decizia vine ca urmare a dezordinii din oraș și a lipsei de spațiu pentru pietoni. Odată cu avertismentul tras de oficiali, apar și promisiuni mărețe legate de asigurarea locurilor de pacare în oraș.
Bucureștiul pare dintr-un capăt în altul o adevărată parcare, astfel că majoritatea trotuarelor sunt ocupate de mașini, un motiv în plus pentru haosul de pe străzile din Capitală. De vină ar fi lipsa parcărilor din București în număr suficient, locația inaccesibilă a multora dintre cele existente, dar și dorința cetățenilor de a nu plăti parcarea.
Mulți dintre cetățeni se plâng constant de aglomerația mașinilor de pe trotuare, astfel că pietonii ajung să circule pe stradă, în timp ce autoturismele acoperă în întregime spațiul destinat persoanelor care se deplasează pe jos.
O adevărată provocare este și pentru mamele care își plimbă copiii în căcucioare sau pentru copilașii care se întorc singuri de la școală, fără a avea o siguranță în acest sens.
„ Am un bebeluș și e greu să merg cu el pe stradă. Mi s-a întâmplat de n ori sa atenționez șoferul, să îi bat în geam pentru că exista riscul să ne lovească”, a transmis o mămică pentru Digi24.
În cursul zilei de ieri, viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, a declarat în cadrul unei conferințe susținute la sediul PNL că dorește să desființeze toate locurile de parcare gratuite cu scopul de a face ordine pe străzile Bucureștiului. Oficialul a explicat că mii de locuri de parcare sunt libere, în timp ce trotuarele sunt pline de mașini.
„Desființăm parcarea gratuită. Dorim să facem ordine pe străzile din București. Avem parcări publice goale și lângă trotuare pline de mașini”, a declarat acesta.
Viceprimarul Capitalei a promis în viitori doi ani triplarea locurilor de parcare din București, astfel că, pornind de la 12.000 de locuri, câte sunt în prezent, șoferii vor avea la dispoziție 36.000 de locuri, ceea ce va însemna și un profit semnificativ mai mare pentru stat.
Stelian Bujduveanu a atras atenția asupra veniturilor zilnice actuale, subliniind faptul că, gradul de ocupare al parcărilor este sub 20%, ceea ce aduce un venit rușinos.
„Astăzi exploatăm maxim 12.000 de parcări publice, împărție pe 3 zone. Este regretabil și rușinos cum au fost exploatate, ele generează acum venituri de 60.000 lei/zi venituri. Gradul de ocupare este sub 20%. Ne-am propus să triplăm numărul de parcări în următorii 2 ani. Se avizează noi locuri de parcare în fiecare zi”, estimând la o creștere a veniturilor de pâna la 1 milion lei/zi.
Potrivit viceprimarului PNL, odată cu trasarea unor noi locuri de parcare, se are în vedere digitalizarea acestui serviciu, precum și cel al amenzilor, astfel că, cine nu respectă regulile va fi aspru sacționat.
„Nu poate un om să alerge după 20 de mașini. Trebuie făcută ordine. Vom elibera trotuarele de mașini. Nu vom permite ca mașinile să parcheze pe trotuare”, a explicat Bujduveanu, potrivit psnews.ro.
De asemenea, președintele PNL, Ciprian Ciucu a confirmat nevoia imperioasă a plății locurilor de parcare, acestea nefăcând parte din dreptul universal al omului.
”Suntem cu strategia de parcare unde eram și acum un an și jumătate. Am fost chemați să discutăm principii și principiile PNL au fost „niciun loc de parcare gratis și fără mașini pe trotuar”. Fiindcă nu este dreptul universal al omului la locul de parcare.
Orice loc de parcare trebuie să coste ceva. PNL și USR au fost de acord cu aceste principii. Aici este rolul primarului general să dea drumul la strategia de parcare”, a transmis Ciucu, în cadrul aceleiași ședințe.