Ciocolata Dubai este, fără îndoială, desertul momentului. A cucerit rețelele de socializare, se găsește în comerț și în România, iar mulți food bloggeri au încercat să recreeze rețeta virală. Mulți au gustat-o, însă puțini știu cine este în spatele celebrei ciocolate cu umplutură de fistic.
Tabletele de ciocolată cu umplutură de fidea pentru cataif și cremă de fistic au apărut mai întâi în Orient. Femeia care a creat brand-ul FIX, ale cărui produse au fost apoi recreate de nenumărate ori, se numește Sarah Hamouda, iar povestea ei este una cel puțin interesantă. Ceea ce a pornit ca o banală poftă în sarcină s-a transformat într-un fenomen la nivel global pentru iubitorii de dulciuri.
Sarah are 38 de ani și este stabilită în Dubai, acolo unde a înființat brand-ul FIX Chocolate, în anul 2021. Denumirea desertului vine de la ”freaking incredible experience” (n.r. o experiență absolut incredibilă), iar femeia a povestit, într-un interviu, cum i-a venit ideea să combine ciocolata cu umplutura de fistic. Totul a început în timp ce era însărcinată și avea poftă de ceva dulce cu adevărat bun. Pentru că nimic din ce găsea în comerț nu o mulțumea, s-a gândit să își creeze propriul desert.
”Îl trimiteam pe soțul meu în Dubai să-mi găsească diverse deserturi și ciocolate, care erau toate grozave, dar niciodată nu îmi satisfăceau complet pofta. Așa că am vrut ceva diferit—arome nostalgice pe care mama ni le pregătea, cum ar fi knafeh”, a povestit ea, într-un interviu.
Chiar dacă nu avea experiență în domeniul gastronomiei, Sarah s-a gândit să creeze un brand și să perfecționeze batonul de ciocolată cu fistic. Brand-ul FIX a apărut în pandemie, iar la scurt timp acesta a devenit cunoscut peste tot pe internet. În urma unui videoclip publicat de o influenceriță pe TikTok, ciocolata Dubai a ajuns în atenția a aproape 80 de milioane de internauți. Atunci a înțeles Sarah Hamouda că tableta ei de ciocolată nu mai este doar un simplu desert, ci un fenomen global.
”Când am început să văd oameni din întreaga lume care share-uiau videoclipuri, pentru mine a fost un moment wow, încă mă ciupesc să mă conving că e real. Văd videoclipuri de la oameni din Mexic, Coreea de Sud, Statele Unite, Marea Britanie, părți din Europa — oameni din întreaga lume o numesc ‘ciocolata virală din Dubai’”, a mai spus ea.
Sortimentul de ciocolată cu fistic nu este singurul pe care brand-ul ei îl produce, dar este cu siguranță cel mai căutat și cel mai recreat. Sarah spune că este o adevărată provocare să facă față cererii și că primește și câte 100 de comenzi pe minut. Nu poate onora decât un număr limitat de comenzi pe zi, pentru că ciocolata este una artizanală, iar acestea de obicei se epuizează în câteva minute.
”Sunt făcute manual (n.r. batoanele), așa că procesul este lung. Creștem producția prin extinderea echipei și a resurselor noastre, dar până atunci vă cer tuturor răbdare și să știți că într-o zi vom putea ajunge la toată lumea”, a mai declarat ea.
Batoanele de 200 de grame costă 20 de dolari fiecare în Dubai.