Noaptea de Revelion este unul dintre momentele cele mai așteptate ale anului, iar la Revelionul 2024-2025, milioane de români au ales să își petreacă seara în fața televizoarelor. Conform cifrelor de audiență publicate pe 1 ianuarie, aproximativ 7,5 milioane de telespectatori au urmărit programele difuzate de posturile de televiziune între orele 20:00 și 2:00 noaptea. Dar care a fost postul preferat al românilor?
La fel ca în anii precedenți, Pro TV a reușit să se impună pe primul loc, cu „Protevelionul” său. Evenimentul, prezentat de Pavel Bartoș și Raluka, a ținut în fața micilor ecrane peste 2,1 milioane de telespectatori în fiecare minut din intervalul menționat. Cifrele reprezintă o creștere semnificativă față de anul precedent, demonstrând că formatul și atmosfera festivă continuă să atragă publicul larg.
Pro TV nu doar că a fost lider la nivel național, dar a dominat și în mediul urban, unde a înregistrat o audiență de peste 1,1 milioane de persoane, ceea ce echivalează cu o cotă de piață de aproape 30%. Mai mult decât atât, pe segmentul de public comercial (21-54 de ani, ABCD), postul a atins o cotă impresionantă de 36%. Practic, unul din trei români care au avut televizoarele pornite în noaptea de Revelion s-a uitat la programul Pro TV, potrivit datelor publicate de paginademedia.ro.
Antena 1 a ocupat poziția a doua în topul preferințelor telespectatorilor, cu programul „Revelionul cel neBun”, prezentat de Ilona Brezoianu și Florin Ristei. Show-ul a fost urmărit de aproximativ 1,5 milioane de persoane pe minut, o ușoară creștere față de anii anteriori. Deși diferența față de Pro TV este considerabilă, postul a reușit să își mențină un public fidel.
În mediul urban, Antena 1 a înregistrat audiențe mai modeste comparativ cu Pro TV, însă a rămas în continuare o alegere populară pentru cei care preferă tipul de program propus de acest post.
Interesant este faptul că două posturi de știri au reușit să intre în top 5, cu programe adaptate pentru noaptea dintre ani. România TV a atras aproape 900.000 de români pe minut, iar Realitatea Plus a înregistrat o surprinzătoare audiență de aproximativ 400.000 de telespectatori.
Tendințele din ultimii ani arată o schimbare semnificativă în comportamentul telespectatorilor. Dacă în trecut Antena 1 domina categoric noaptea de Revelion, începând cu 2022 Pro TV a preluat conducerea, iar de atunci continuă să-și consolideze poziția. În 2023, diferența dintre Pro TV și Antena 1 era foarte mică (doar câteva mii de telespectatori), însă în prezent ecartul s-a lărgit considerabil. Un alt moment marcant a fost plecarea lui Dan Negru de la Antena 1, care a redefinit competiția pentru audiențele de Revelion.