Insula Iubirii s-a transformat într-un real fenomen vara aceasta. Emisiunea de divertisment, ajunsă la cel de-al optulea sezon, a fost lider de audiență chiar și în perioada Jocurilor Olimpice. Cine sunt românii care se uită la acest tip de show, din punct de vedere sociologic. Ce vârstă și ce studii au telespectatorii Insulei.
Show-ul Insula Iubirii s-a transformat într-un adevărat fenomen național. Sezonul cu numărul 8 a fost lider de audiență aproape în fiecare ediție, chiar și în perioada în care se difuzau Jocurile Olimpice, iar David Popovici concura pentru aurul și pentru bronzul olimpic. Dincolo de micul ecran, situațiile din emisiune au fost intens dezbătute pe rețelele de socializare, iar la unele terase din țară s-a difuzat emisiunea, la fel ca meciurile de fotbal, datorită interesului publicului.
Potrivit statisticilor, peste 7 milioane de români au urmărit cel puțin un minut din Insula Iubirii, de când emisiunea a debutat pe TV, adică de pe 15 iulie. Pe parcursul celor 13 episoade difuzate până în prezent, reality show-ul a avut o audiență medie de 729.000 de telespectatori. Dacă este să analizăm din punct de vedere sociologic fanii emisiunii Insula Iubirii, aceștia se încadrează în toate categoriile de vârstă, în proporții variabile:
45% dintre telespectatori au studii medii, în timp ce 26,6% dintre cei care urmăresc emisiunea au studii superioare, potrivit datelor obținute de Libertatea.
Emisiunea Insula Iubirii se apropie de final, iar acțiunea este din ce în ce mai intensă. Iustina și Cornel, Cristina și Andrei, Simona și Claudiu, Daiana și Rareș, Maria și Dani, dar și ispitele feminine și masculine au dus la crearea unor situații care au devenit virale.
În acest context, mulți s-au întrebat cât de reală este emisiunea și dacă nu cumva situațiile prezentate sunt regizate. Emisiunea este una de tip reality-show și se bazează pe formatul original Love Island. Potrivit acestui tip de format, concurenții sunt filmați non-stop, iar imaginile prezentate la televizor sunt montate, însă situațiile în care ei apar nu au parte de regie.
”În primul rând, astfel de emisiuni sunt construite în jurul unor conflicte și a unor drame interumane care sunt, în general, foarte atractive pentru oameni. Publicul este fascinat de tensiunile dintre personaje, de provocările emoționale dintre participanți și acest lucru îi menține interesul, curiozitatea, deci îl menține pe telespectator în fața televizorului. Este, până la urmă, o fugă din cotidian, pentru că aceste emisiuni oferă o formă de evadare din viața de zi cu zi a telespectatorului. Sunt scenarii interesante, exotice, locații frumoase, situații neobișnuite și toate acestea distrag atenția de la problemele proprii ale oamenilor. Formatul este simplu și familiar încât poate fi foarte ușor urmărit și înțeles”, explică psihologul Keren Rosner, pentru Adevărul.
Prin urmare, succesul de care se bucură emisiunea este dat de situațiile în care apar concurenții, de dramele și intensitatea momentelor surprinse de camerele de filmat, dar și de faptul că telespectatorii se pot regăsi în unele dintre aceste situații. Insula Iubirii se difuzează luni, marți și miercuri, de la ora 20:30, pe Antena 1. Au mai rămas șase episoade din acest sezon, finala urmând a fi difuzată miercuri, 28 august.