Poliția Română: Ce se întâmplă cu cei cărora le expiră ITP-ul sau dovada pentru numere roșii în timpul ordonanței militare
Poliția Română. Ce se întâmplă cu cei cărora le expiră ITP-ul sau dovada pentru numere roșii în timpul Ordonanței Militare nr. 3 emisă ieri.
Poliția Română: Ce se întâmplă cu cei cărora le expiră ITP-ul sau dovada pentru numere roșii în timpul ordonanței militare
În baza dispozițiilor articolului 14 al Decretului nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, toate documentele eliberate de autorități își mențin valabilitatea pe perioada Stării de Urgență. Drept urmare, inclusiv atestatele și certificatele de pregătire profesională a căror valabilitate expiră acum se vor considera ca fiind valabile, dar doar pe perioada stării de urgență și numai pe teritoriul României.
Mai clar, șoferii pot circula cu permisul expirat administrativ ori cu autorizația de circulație expirată, deoarece documentele care ies din termenul de valabilitate în perioada Stării de Urgență pot fi schimbate în termen de 90 de zile de la încetarea Stării de Urgență, conform articolului 12 din Ordonanța Militară.
ITP-ul intră în calcul?
În ceea ce privește Inspecția Periodică, document emis de Registrul Auto Român, președintele Europol, Cosmin Dorel Andreica a lămurit că intră și el în rândul celor de mai sus.
„Absolut toate documentele care expiră sunt prelungite automat, conform ordonanței militare. Aici vorbim inclusiv de mașini cărora le expiră ITP-ul, ori numerele roșii. Același lucru se aplică și pentru cei care au permisul suspendat și trebuie să meargă săptămânal la procuror pentru prelungirea dovezii de circulație. Nu mai este nevoie să meargă la organele abilitate, dovada se prelungește automat”, a declarat Cosmin Dorel Andreica, președintele Europol ( Sindicatul Polițiștilor Europeni) pentru Impact.ro.
„Șoferii care continuă să execute curse externe, având atestatul expirat, sau a cărui valabilitate urmează să expire în perioada situației de urgență. trebuie să fie conștienți însă de faptul că există posibilitatea ca în țările de destinație, precum și în cele tranzitate, să întâmpine dificultăți mai mult sau mai puțin discutabile”, a informat Sandor Gabor, președintele Institutului de Formare Profesională în Transporturi Rutiere.