Piața auto din România. Ce se va întâmpla, de fapt, după perioada dificilă din 2020

Piața auto din România. Ce se va întâmpla, de fapt, după perioada dificilă din 2020
Piața auto din România. Ce se va întâmpla, de fapt, după perioada dificilă din 2020

Comparativ cu restul piețelor din Europa Centrală, prognozele pentru țara noastră sunt cele mai optimiste, arată un raport privitor la piața auto din Europa.

Ce se va întâmpla cu piața auto din România

Potrivit unui raport Autofacts realizat de PwC, România ar putea înregistra cea mai mare scădere la vânzarea de autoturisme și vehicule comerciale noi din Europa Centrală în acest an, de 24,3%, comparativ cu nivelul 2019.

Însă, România va avea o revenire rapidă urmând să depășească pragul de volum de dinainte de criza COVID-19 până în 2023, conform Agerpres.

Scădere comparabilă cu cea a Poloniei

România va avea o scădere comparabilă cu cea a Poloniei, care va înregistra un tot un declin de 24,3%. Însă pentru Polonia, revenirea este estimată ca fiind una mai lentă, urmând să rămână sub nivelul din 2019 și în anul 2023, mai arată raportul realizat de PwC la nivel European.

„Piața auto, una dintre cele mai afectate de sectoare de pandemia COVID-19 cu fabrici închise și prăbușirea vânzărilor în lockdown, începe să se recupereze ușor de la o lună la alta. Însă revenirea la volumele din 2019 și depășirea acestora vor fi de durată, pe măsură ce consumatorii își recapătă încrederea să cheltuiască.

Vestea bună este că prognozele pentru România sunt printre cele mai optimiste, comparativ cu restul piețelor din Europa Centrală, pe fondul planurilor celor doi producători locali de a adăuga noi modele din categoria hibrid”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.

Scădere de 16,3% la producția de vehicule

Estimările Autofacts și IHS arată o scădere de 16,3% în acest an, la producția de vehicule din România. După scăderea producției auto din acest an, România se plasează pe locul al treilea în Europa Centrală la același nivel cu Slovacia, cu 16,1%.

Cel mai mare declin este preconizat pentru Cehia, de 23,7%, urmată de Ungaria , cu 18,5%. În schimb, Polonia va avea singura creștere ușoară, cu un plus estima la 3,5%.

Caroseria unei mașini în fabrică
Piața auto din România. Ce se va întâmpla, de fapt, după perioada dificilă din 2020
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI