Pericol pentru mii de șoferi din România. Ce se întâmplă cu polița RCA
Ape tulburi pe piața asigurărilor auto din România. Scandalul care îi poate afecta pe toți cei 7 milioane de șoferi care au polițe tip RCA. Scenariul din anul 2016, când falimentul a lovit grupul Asta Asigurări și sute de oameni nu și-au mai putut repara automobilele, se poate repeta.
Pericol pentru mii de șoferi din România: Prețul RCA ar putea exploda
Autoritatea de Supraveghere Financiară a descoperit nereguli la companiile care controlează 90 la sută din piața asigurărilor obligatorii: „Sunt service-uri în România care nu mai primesc, daca ai RCA, pe anumiți asiguratori, pentru ca au foarte mulți bani de recuperat, au multe procese în instanță pe acești asiguratori și îți spune că nu te primește, nu te supăra. Nu am cum”, a declarat preşedintele COTAR, Vasile Ștefănescu, pentru Antena 3.
Unele service-uri au început să umfle ilegal preţurile, lucru constatat şi de Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului, care a descoperit sute de probleme în toată ţara. De altfel, service-urile acuză companiile de asigurări că plătesc cu întârziere costul reparațiilor, iar asiguratorii acuză service-urile că umflă prețurile la ora de manoperă.
Celor de la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) li s-a cerut în Comisia Economică din Senat să explice de ce au permis ca prețul unei asigurări RCA să aibă o diferență de până la 400% între cea mai ieftină și cea mai scumpă poliță, la aceeași mașină.
Prima reacție a fost bâjbăiala, apoi a doua a aparținut președintelui Comisiei, Daniel Zamfir, care a lansat un avertisment serios: „Suntem foarte aproape de a repeta istoria celor doua companii care au dat faliment acum doi ani, lăsând foarte mulți asigurați într-o situație de a nu-şi putea repara mașina”.
Răspunsul societății de asigurări
„Compania investeşte în instrumente financiare cotate şi înregistrate, precum şi în bonduri guvernamentale, pentru a conserva lichiditatea resurselor financiare. Compania procesează dosarele de despăgubire în termernul indicat de legislaţia în vigoare, însă sunt situaţii în care se vede nevoită să dea în judecată unele service-uri care facturează sume nejustificate. Nu putem accepta toate facturile umflate artificial sau fraudulos”, a precizat compania într-un comunicat.