Pensii 2021. Schimbarea pentru milioane de pensionari. Ce s-ar întâmpla cu talonul de pensie, conform acestui proiect

de: Alexandra Chivu
16 04. 2021

În urmă cu opt luni, ministrul Muncii, Raluca Turcan, anunța că legea pensiilor se va schimba, deși cea din vigoare încă nu fusese complet implementată. Noua procedură va fi gata în cel mult doi ani, a precizat oficialul. Până atunci,  vin treptat propuneri pentru pensionari. De pildă, ca taloanele de pensie să poată fi transmise în format electronic.

Schimbare pentru milioane de pensionari: taloanele de pensie ar putea fi transmise, la cerere, în format electronic

Un proiect depus miercuri la Parlament de 22 de deputați liberali prevede ca taloanele de pensii să poată fi transmise în format electronic de către Casa Națională de Pensii Publice, la cererea pensionarilor care primesc pensia în cont curent sau cont de card. Documentul va avea aceeași valoare juridică precum cel livrat în format palpabil și va fi acceptat de către instituțiile care cer prezentarea acestuia.

Casa Națională de Pensii Publice transmite, la cerere, în format electronic, pe e-mail sau în contul online deschis în portalul CNPP, documentul de informare cu privire la sumele plătite beneficiarilor care au optat pentru efectuarea plății drepturilor în cont curent sau în cont de card.

Transmiterea documentului de informare cu privire la sumele plătite se va face începând cu luna următoare înregistrării cererii, în maximum 48 de ore de la efectuarea plăţii drepturilor în cont curent sau cont de card. Documentul de informare cu privire la sumele plătite transmis în format electronic produce efecte juridice identice cu documentul de informare cu privire la sumele plătite transmis lunar la domiciliu sau, după caz, la reşedinţă prin serviciul de corespondenţă standard.

Documentul de informare cu privire la sumele plătite, în format electronic, este acceptat ca document valid în relaţia cu toate instituţiile ţi autorităţile publice. Instituţiile şi autorităţile publice care îl solicită nu vor condiţiona oferirea de informaţii sau de servicii de prezentarea documentului în format fizic”, este propunerea legislativă.

Ce va conține documentul? 

Potrivit proiectului, documentul de informare cu privire la sumele plătite în format electronic va conține cel puțin un element de identificare unică: „Casa Naţională de Pensii Publice va arhiva documentele de informare cu privire la sumele plătite, transmise în format electronic, în conformitate cu prevederile legii Arhivelor Naţionale, în condiţiile tehnice stabilite de legea privind arhivarea documentelor în format electronic”.

  • Legea intră în vigoare în 90 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial.