Pensii 2021. Poștașii nu vor mai aduce banii acasă. Vești proaste pentru milioane de pensionari

de: Ștefan R. Apostol
26 02. 2021

Fie că vrem sau nu să recunoaștem, trăim într-o eră a digitalizării. Dacă plecăm de la această afirmație, toate instituțiile și companiile statului ar trebui să funcționeze într-un astfel de sistem. Printre puținele companii de stat care au rămas în urmă la acest capitol este Poșta Română. De altfel compania Poșta Română este în faliment.

Poșta Română afectată de pandemie anul trecut

Ca multe alte companii de stat, și Poșta Română a avut pierderi imense pe tot parcursul anului trecut, din cauza pandemiei. Acest lucru este o realitate pe care o confirmă chiar directorul companiei, directorul general al operatorului poștal național, Horia Grigorescu. Poșta Română este în faliment!

Reformele de digitalizare în cadrul instituțiilor și a companiilor de stat au început de ceva vreme. Din motive încă neștiute Poșta Română nu a intrat pe lista de prioritizare a acestor reforme. Iar acum se vede în postura de nu își mai putea onora clienții.

Când ne referim la clienți, vorbim de cei peste 5 milioane de pensionari, care-și așteaptă în fiecare zi pensia. Horia Grigorescu a vorbit zilele trecute despre aceste probleme și a recunoscut că instituția pe care o conduce, Poșta Română, trebuie să intre urgent în această reformă a digitalizării dacă vrea să rămână un jucător pe această piață.

”Suntem conştienţi că pensiile de stat nu vor mai fi distribuite fizic într-un orizont de timp mediu şi de la această realitate va trebui să plecăm dacă vrem să punem bazele unei supravieţuiri reale a Poştei Române, să rămână un jucător important pe această piaţă.

Compania are în derulare un proiect în urma căruia, dacă se va concretiza, va permite Poştei Române să doteze localităţile rurale şi mici urbane cu bancomate, cu POS-uri, cu servicii financiare în interiorul oficiilor poştale. Rezultatele acestui proiect se vor vedea peste 2-3 ani. Vorbim şi de constituirea de conturi poştale care, în viitor, vor migra către veritabile conturi bancare.”, declară Horia Grigorescu.

”Rezultatele acestui proiect se vor vedea peste 2-3 ani”

Pierderile suferite pe tot parcursul anului trecut au adus compania în pragul unei crize fără precedent. Oricum, cu un picior în groapă, Poșta Română avea nevoie de reformă de multă vreme. Horia Grigorescu a spus că programul de digitalizare și modernizare a serviciilor oferite de Poșta Română va avea rezultate în, cel puțin, doi, trei ani, cel mai optimist.

”Rezultatele acestui proiect se vor vedea peste 2-3 ani. Vorbim şi de constituirea de conturi poştale care, în viitor, vor migra către veritabile conturi bancare. Astfel, venim în sprijinul oamenilor care nu au acces la servicii financiare, dar şi în sprijinul companiei, în supravieţuirea şi reconstruirea acestei companii în viitor. Poșta Română este o companie care presupune foarte multe provocări. Pesupune tocmai această îmbinare a clienților clasici, pe care compania îi are.

Pe de altă parte atragerea de noi clienți, pe care ni-i dorim. Ni-i dorim foarte mult și vrem să-i convingem că noi ca și companie ne-am schimbat și vom continua să ne schimbăm foarte mult. De asemenea, ne-am schimbat foarte mult din perspectiva abordării pe care o avem. O abordare care să se transpună nevoilor de business dintr-un mediu foarte competitiv.”, a mai declarat pentru Profit.ro, Horia Grigorescu.