Pasajul Domnești de pe Centura Capitalei s-a redeschis după 14 ani de la începerea lucrărilor. Podul suspendat ce traversează Centura Bucureștiului și care duce în Prelungirea Ghencea a fost deschis azi după foarte lungi așteptări.
Au fost necesari 14 ani de la semnarea contractului de construire și până acum pentru ca Pasajul de la Domnești să fie deschis circulației. Lucrarea a fost inaugurată azi, 11 noiembrie 2022.
Podul a fost deschis circulației în această după amiază, anunțul fiind făcut de Cristian Pistol, șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a publicat chiar și un clip video cu momentul deschiderii circulației de pe Pasajul suprateran de pe Centura Bucureștiului.
Șoferii au putut intra pe pod după ce comisia de recepție a lucrării a finalizat verificările și a făcut ultimele rapoarte necesare deschiderii traficului rutier.
Acum, se așteaptă ca sensul giratoriu suspendat de la Domnești să își dovedească eficiența și să reducă aglomerația rutieră infernală care se formează în zonă din cauza intersectării la nivel a Centurii Capitalei.
Autoritățile anunțaseră inițial că Pasajul suprateran de la Domnești va fi dat în folosință pe 15 noiembrie, însă ministrul Transporturilor a vrut să îi surprindă pe români plăcut și să îl deshidă pe 11 noiembrie.
„Statul se chinuie încă din 2008 să modernizeze drumeagul de sud al Capitalei. După 4 ani de bâlbe, la începutul lui 2012 s-au semnat 3 contracte de lărgire la 4 benzi cu termen finalizare 24 de luni.
Abia dacă s-a deranjat puțin iarba în teren că în toamna lui 2012 domnu’ Ponta a tăiat la rectificarea bugetară 81% din banii alocați”, informa Asociația Pro Infrastructură cu o zi înainte de deschiderea sensului giratoriu suspendat de la Domnești.
CNAIR a reziliat toate contractele în 2014 pentru podul suspendat de la Domnești pentru a face altă documentație și o altă licitație a lucrării care a fost realizată din bani europeni.
Astfel, nu s-a putut lucra pe șantier timp de doi ani, mai ales că CNAIR nu putea să termine exproprierile și să plătească proprietarilor de terenuri despăgubirile necesare.
După, a apărut o nouă problemă, respectiv intrarea în insolvență a Straco, cel care trebuia să construiască pasajul, fapt care a dus la un blocaj total.
„Într-un final apoteotic, Straco își dă obștescul sfârșit și, din fericire, se evită la mustață rezilierea prin preluarea șantierului de către Tracon, subcontractor declarat al Straco.
Din vara lui 2020 începe ușor-ușor să arate a șantier, nu a peisaj post-apocaliptic. Ajungem cu chiu cu vai în zilele noastre: noiembrie 2022, doar vreo 14 ani pentru un colac suspendat”, mai notează sursa citată mai sus.