Paralelipipedul a dat bătăi de cap la Evaluarea Națională 2022. Ce greșeală majoră au comis elevii

Paralelipipedul a dat bătăi de cap la Evaluarea Națională 2022. Ce greșeală majoră au comis elevii
Paralelipipedul a dat batai de cap la Evaluarea Nationala 2022. Ce greseala majora au comis elevii

Examenul la proba de matematică la Evaluarea Națională 2022 i-a pus în dificultate pe elevii absolvenți de clasa a VIII-a. Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a explicat în cadrul conferinței care a fost itemul de la subiectul de geometrie care nu s-a bucurat de rezolvări corecte. Unde s-au încurcat învățăceii.

Exercițiul de geometrie pe care jumătate din elevi nu l-au rezolvat la proba de matematica la Evaluarea Națională 2022

Elevii care au susținut examenul de Evaluare Națională 2022, în perioada 17 – 30 mai, au întâmpinat probleme grave la proba de matematică, test pe care l-au susținut joi, 16 iunie.

Potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, la un subiect de geometrie, aproximativ jumătate dintre candidați nu au știut să calculeze corect lungimea diagonalei unui paralelipiped. Elevii au făcut o greșeală colosală, adunând lungimile laturilor formei geometrice.

Vezi aici cum se rezolvă corect exercițiul cu paralelipipedul!

Sorin Cîmpeanu a vorbit despre situația alarmantă de la Evaluarea Națională 2022, precizând că s-au identificat greșelile elevilor, pentru ca profesorii și cadrele didactice să știe căror subiecte să le acorde mai multă atenție, pe viitor.

„47% dintre elevi nu au răspuns corect la punctul 6, subiectul al II-lea care cerea să se calculeze diagonala unui paralelipiped dreptunghic. Sunt elevi care au adunat lungimile laturilor… Aceasta este o greşeală conceptuală.

Am identificat aceste greşeli pentru a şti pe ce trebuie să insistăm, o să recomandăm profesorilor pe ce trebuie să insiste la clasă. O să avem o analiză la nivel de judeţ şi de şcoală pentru a îndepărta aceste probleme”, a mărturisit Sorin Cîmpeanu în cadrul conferinței de presă.

Află doar aici ce notă ai luat la Evaluarea Națională 2022!

Elevii nu au știut să conjuge verbele „a fi” și a „a vrea”

Nici la proba scrisă la limba română elevii nu au stat mai bine. În urma rezolvării subiectelor de la Evaluarea Națională 2022, statisticile au arătat că 40% dintre elevi au știut să identifice corect verbele „a fi” și „a vrea”, iar 58% din elevi au probleme de scriere și punctuație.

Veștile dezolante au urmat, întrucât numai 6% dintre elevii care au susținut proba scrisă la limba română la Evaluarea Națională 2022 au știut să rezolve corect exercițiul menționat anterior.

Candidații s-au confruntat cu un text cu spații libere, fiind nevoiți să introducă variantele corecte, urmărind indicațiile dintre paranteze.

„Itemul 8 de la subiectul 1B a creat grave probleme, numai 6% au rezolvat corect acest exercițiu care vizează scrierea corectă.

Cu alte cuvinte, numai 6% din elevi au reușit să scrie corect românește. Verbele a fi sau a vrea nu au putut fi conjugate, 14% din elevi nu știu să scrie corect forma cerută.

Doar 40% din elevi știu să identifice corect verbele, iar 58% din elevi au probleme de scriere și punctuație”, a explicat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în cadrul conferinței de presă.