În timp ce multe companii internaționale au sancționat Rusia, ca urmare a invaziei din Ucraina, retrăgându-se de pe piața rusă, retailerul francez Auchan are planuri mari pe aceeași piață, tratând cu o oarecare indiferență toate restricțiile decise de Occident.
Update 14 martie, ora 18:15. Reacția oficială Auchan
Ca urmare a apariției în presa internațională a unui zvon privind deschiderea unui nou magazin Auchan în Rusia, retailerul francez a venit cu o poziție oficială din partea Auchan Retail Group. Compania neagă cu vehemență acest lucru și spune că nu „deschide noi magazine și nici nu creează noi spații de vânzare în Rusia”.
„În urma publicării unei informații false de către Reuters, preluată acum de mai multe publicații media europene, Auchan neagă categoric deschiderea unui nou magazin în Rusia. Nu, Auchan nu deschide noi magazine și nici nu creează noi spații de vânzare în Rusia.
Nu, Auchan nu și-a propus niciodată dublarea numărului de magazine în această țară. Această „informație” nu apare nicăieri în comunicările sau planurile strategice ale Auchan Rusia sau Auchan Retail. Aceasta este o știre falsă.
Da, Auchan Retail a oprit toate investițiile în filiala sa din Rusia.
Da, Auchan Retail respectă întocmai termenii embargourilor și sancțiunilor actuale, funcționând în cadrul strict al legii.
Auchan Rusia a anunțat pe 9 martie rebrandingul unui magazin deja existent în Moscova (sub marca Attak) în marca „MyAuchan”, un format și o marcă de ultraproximitate inaugurate în această țară în 2016.
Auchan Retail rămâne astfel fidel angajamentului său de a rămâne deschis în Ucraina și Rusia, pentru a permite populației civile din aceste țări să aibă în continuare acces la o alimentație de calitate la cel mai corect preț. Această misiune continuă.”, este comunicatul oficial al companiei.
– Știrea inițială –
Retailerul francez, Auchan este unul dintre lanțurile de magazine care nu s-a retras de pe piața rusă, ci din contra, intenţionează să deschidă un nou magazin în Rusia, pe a cărui rafturi să existe în proporție de 90% produse marcă proprie, iar varietatea alimentelor să fie mare, până la aproximativ 900 de sortimente de alimente. Noul magazin „My Auchan” va avea marea deschidere într-o perioadă extrem de tensionată pe plan internațional, având în vedere războiul tot mai agresiv ce se desfășoară în Ucraina.
În urma deciziei retailerului francez de a menține prezența în Rusia, în condițiile în care majoritatea lanțurilor de magazine s-au retras de pe piață au determinat Ucraina să boicoteze lanțul de magazine, potrivit Agerpres.
După scandalul izbucnit pe această temă, Auchan consideră că principala sa misiune în Rusia este de a aproviziona populaţia cu produse de calitate la preţuri accesibile. În prezent, Auchan are aproximativ 30.000 de angajaţi, 231 de magazine şi afaceri online în Rusia.
Trăind în vremuri extrem de „tehnologizate”, dorința marilor companii d de a înlocui oamenii cu roboții crește pe zi ce trece, astfel că, putem vedea deja că anumite apeluri telefonice sunt preluate de roboți, care oferă consultații și îndrumări menite să le rezolve problemele acestora.
De asemenea, la magazine, în locul casierilor au fost instalate case de marcat cu sistemul self-pay. O astfel de decizie a fost luată și de Auchan România, care a înlocuit angajații cu astfel de aparate, lucru care a iscat un adevărat scandal în mediul online, după ce mai mulți oameni au rămas fără loc de muncă.
Noul sistem le facilitează clienților scanarea produselor chiar de către ei, iar ulterior, plata produselor se poate face cu cardul sau cash. Din păcate, acest serviciu da în multe situații erori, fiind nevoie de o persoană pentru a debloca sistemul, iar timpul de alteptare la coadă crește, ceea ce nemulțumește clienții, și așa în grabă.
Astfel, după valul de critici la adresa retailerului în spațiul public, a apărut și reacția Auchan România după scandalul caselor de marcat, reprezentanții acestuia încercând să explice care este de fapt situația, menționând faptul că niciun angajat de la case nu a rămas fără loc de muncă, ci au fost „Toți colegii noștri casieri sunt în continuare angajați și prezenți în magazin, disponibili să ofere suport în scanarea produselor.”:
„Odată cu implementarea noului sistem de case, meseria de casier evoluează de la activități de rutină tehnică către activități de relaționare, acompaniere și consiliere clienți. Astfel, colegii noștri din zona caselor rămân la dispoziția oricărui client care are nevoie de ajutorul lor și nicio persoană nu a fost disponibilizată.
Ca urmare a unui amplu proces de modernizare a liniei caselor de marcat, o parte dintre magazinele noastre oferă acum clienților o soluție eficientă prin care toate casele de marcat sunt deschise permanent. Evitarea formării de cozi și reducerea timpului petrecut la casă sunt beneficiile principale pe care le oferim clienților noștri”, a transmis Auchan.
În continuare, Auchan a explicat care a fost scopul acestei schimbări și ce avantaje ar trebui să aibă clienții.
„Ca parte a proceselor de modernizare și digitalizare a companiei, Auchan a început remodelarea liniilor de case din magazine și construirea unui parcurs 100% self check-out pentru clienți.
Datorită noului sistem de case, clienții beneficiază de un timp redus de așteptare la casele de marcat, toate acestea fiind permanent deschise. De altfel, toți angajații din zona caselor de marcat evoluează spre o nouă meserie, cea de consilier, noul lor rol fiind acela de a acorda consultanță și suport clienților”, explică reprezentanții Auchan România.