Omul din spatele Lidl. Geniul care conduce lanțul de magazine, i-a dus pe primul loc la vânzări

de: Ana Chivu
16 12. 2021

Cine este omul din spatele celebrului lanț de magazine Lidl? Cel care conduce lanțul de supermarket-uri a marcat un succes uriaș. A ajuns liderul comerțului alimentar din România. Ce detalii se știu despre bărbat?

Geniul din spatele Lidl: detalii despre bărbatul care a atins succesul

Lidl este unul din supermarket-urile preferate ale românilor. Deși puțini știu, geniul din spatele succesului răsunător al lanțului de magazine este Marco Giudici. Acesta a fost ales să preia operațiunile retailer-ului în anul 2020, în locul fostului CEO Frank Wagner.

Bărbatul s-a alăturat grupului Lidl în anul 2013, în Italia, iar între anii 2015 și 2018 a ocupat poziția de director național de achiziții și marketing și a fost și membru al Consiliului de Conducere al Lidl România. Acesta și-a continuat activitatea în cadrul sediului central al grupului Lidl și este la moment responsabil pentru divizia de marketing, strategii promoționale și category management la nivel de grup.

De asemenea, tot pe piața locală a mai activat și în cadrul A&D Pharma, unde a deținut preț de un an rolul de chief commercial officer. El a studiat între anii 2000 și 2005 economie la Università degli Studi di Parma, potrivit informaţiilor disponibile pe LinkedIin.

Evoluția magazinului în anul 2020

Datele financiare arată că Lidl România a avut o cifră de afaceri de 12,659 miliarde de euro în 2020. În timpul acesta, multe afaceri uriașe au avut parte de vești crunte și au ieșit pe minus în anul greu și plin de restricții în contextul pandemic.

Conform datelor actualizate, Marco Giudici a preluat Lidl România cu peste 8.000 de angajați la noi în țară. De asemenea, lanțul beneficiază de 300 magazine deschise pe tot teritoriul și 5 centre logistice și nu se oprește aici.

Noi magazine în pandemie

”Dublarea ritmului de creștere va duce la un maximum istoric pentru retailul alimentar. Acesta este unul dintre segmentele cel mai puțin afectate de pandemie. Retailul alimentar este o piață dictată de jucătorii mari. Magazinele mici rezistă în general doar când acoperă cererea în puncte în care cei mari nu ajung.

În perioada următoare, micii întreprinzători vor avea mai multe șanse de reușită dacă vor primi susținere din partea autorităților și dacă românii își vor schimba obiceiurile de consum, alegând să cumpere mai multe produse românești și din mai multe formate de magazine, atât hypermaket-uri sau alte formate ale retail-ului alimentar modern, cât și magazine mici, ale unor comercianți locali“, a declarat Roxana Popescu, managing director al KeysFin. Românii cu siguranță sunt bucuroși de noile vești și de extinderea retailer-ului lor preferat.