Octavian Strunilă speră să dea lovitura în al doilea an de pandemie. Pe ce a dat 300.000 de euro
Octavian Strunilă este regizorul unui film românesc, remake după filmul italian ”Perfetti sconosciuti”/”Complet necunoscuți”, în care a investit 300.000 de euro. Pelicula ar urma să apară imediat ce se vor redeschide cinematografele în România. Între timp, actorul își exprimă regretul față de toate peliculele comerciale făcute la noi, care stau la sertar din cauza pandemiei.
Octavian Strunilă a investit 300.000 de euro în filmul ”Complet necunoscuți”
Fost actor de telenovele, prezentator de emisiuni TV și actor de teatru, Octavian Strunilă a vorbit în cadrul emisiunii ”Interviurile lui Vitalie” despre cât de greu este să produci un film în timpul unei crize. Pe de altă parte, acesta este de părere că datorită platformelor de conținut video cu plată, în floare în pandemie, vor fi produse tot mai multe pelicule comerciale și nu doar filme de festival.
Strunilă este regizorul și producătorul filmului românesc ”Complet necunoscuți”, un remake după filmul italian ”Perfetti sconosciuti”, în care a investit undeva între 200 și 350 de mii de euro cu tot cu post-producție. Artistul a menționat că nu a luat bani de la stat pentru a face acest proiect.
Câți bani crede că o să scoată?
„Acești bani nu reprezintă neapărat cash. Este și munca oamenilor care au venit alături de noi. Eu ca regizor nu mi-am luat bani la filmul acesta pentru că eu sunt producător, ar fi fost culmea să mă plătesc și să mă cert cu mine. Contractele de publicitate au fost cele care au susținut filmul. Investiții ale oamenilor care au crezut în proiect. Am un prieten care lucrează în altă zonă, IT, i-am povestit despre ce este vorba și a zis, da, mă bag și eu, iau 5 procente.
Pe mine în momentul acesta nu mă interesează să scot profit. De vreo doi ani nu caut să câștig bani, caut să mă bucur să-mi fac meseria și am mai mulți bani decât aveam înainte când munceam pentru bani. Să nu creadă cineva că tot ce fac este pe degeaba.
Cu proiectul acesta caut să îmi fac un debut cu un film de lung metraj în calitate de regizor și producător onest. Să ne ridicăm la nivelul celorlalte producții de afară. Filmul intră în cinematograf, vinde o săptămână, o lună. După care filmul este liber să se ducă înainte la televiziuni în Pay-Per-View. Înainte nu era asta, era cinematograful și atât.
Iar filmele românești pentru că nu existau cinematografe și pentru că nu aveau piață de desfacere au fost încurajați regizorii să facă filme pe care să le trimită la festival și nu i-a interesat pe regizor sau producători să facă filme comerciale. Acum în ultimii zece-cinci ani se fac și filme pentru publicul larg. Înainte se făceau filme ca să le trimiți la festival și în cinematografe se câștiga foarte puțini bani. Acum este variată piața. Cum este și PRO TV care are VOYO”, a declarat acesta la Pro TV.