O nouă autostradă în România. Zona în care se vor construi zeci de poduri şi tuneluri

de: Bișinicu Andreea
12 09. 2022

Veste bună pentru cetățenii României. Oficialii statului au anunțat că, în curând, se va construi o nouă autostradă ce va străbate țara noastră. Va avea 49 de tuneluri și va trece prin munți. Ce localități va străbate cel mai complicat tronson construit până acum.

Se construiește o nouă autostradă ce va lega Sibiu de Pitești

În viitorul apropiat, românii vor putea circula pe o nouă autostradă. În prezent, tronsonul de autostradă Sibiu – Pitești se află în curs de execuție, în timp ce al doilea lot, dintre orașele Boița și Cornetu, ar urma să fie construit de două companii din Turcia.

Autostrada ce va lega Sibiu de Pitești, conform informațiilor Ministerului Transporturilor, ar fi cel mai complicat tronson din România. Drumul va străbate munții, construind 49 de poduri, șapte tuneluri și un eco-duct pentru animale.

Autostrada ar trebui să fie gata în patru ani de zile, fiind o investiție destul de mare, costurile ridicându-se până la un miliard de euro.

„Autostrada este spectaculoasă. Sunt viaducte mari, tuneluri. Prețul este dat de piață, s-au înscris firme la licitație, acesta este prețul care a reieșit”, a transmis Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Când va fi gata noua autostradă ce va străbate munții

Inginerul Bogdan Alexandru a explicat, în detaliu, procesul de betonare al podului și câte structuri vor fi folosite pentru transportul animalelor.

„Folosim un sistem de cărucioare și se va betona tot podul din secțiuni de 4 sau 5 metri, înaintându-se simetric de pe fiecare cap de pilon (…) Vor fi, de fapt, două cărucioare (fiecare va betona o parte a podului pentru a nu risca un debalans) și după fiecare betonare trosoanele în sine vor fi tensionate ca să țină tot podul la un loc.

Ritmul de betonare în această tehnologie este în general de un tronson turnat la fiecare 7 zile.(…) Există 27 de structuri pe acest tronson de autostradă definite ca poduri (adică o deschidere mai mare de 5 metri) și încă 24 de structuri mai mici fabricate pentru trecerea animalelor și permeabilitatea în transversala autostrăzii (așa numitele ecoducte).”, a explicat inginerul Bogdan Alexandru, parte din proiect, conform CNAIR.

În prezent, România are puțin peste 850 de kilometri de autostrăzi, având, potrivit Forumului Economic Mondial, cea mai slabă infrastructură dintre toate statele Uniunii Europene.