O companie mare din România dă afară mii de angajați, din cauza pandemiei de coronavirus. Industria feroviară dă semne de revenire după criza provocată de pandemie și ar putea să treacă pe creștere din a doua jumătate a lui 2021, potrivit șefului Greenbrier, proprietarul producătorului român de vagoane Astra Rail Industries din Arad.
O companie mare din țara noastră dă afară mii de angajați. Greenbrier, în contextul epidemiei de coronavirus, a suspendat producția în 13 unități și a dat afară peste 6.500 de oameni. Pandemia a făcut deja patru victime în rândul angajaților Greenbier.
“Trei angajați domiciliați în Mexic și unul în România au murit după ce au fost testați pozitiv pentru virus. Trei dintre ei au avut condiții preexistente, însă unul era o persoană sănătoasă, în vârstă de circa 40 de ani. Gândurile noastre se îndreaptă către ei și le ajutăm familiile”, a spus Bill Furman, directorul general al grupului american din industria feroviară The Greenbrier Companies.
De asemenea, Bill Furman a precizat că Greenbrier a luat măsuri imediate pentru protecția angajaților săi în contextul pandemiei, măsuri ce au contribuit la înregistrarea unui număr mic de infecții.
Pe partea financiară, pentru a compensa declinul cererii din industria feroviară, Grrenbrier a tăiat cheltuielile operaționale și de capital și a reușit să obțină un flux de numerar pozitiv de peste 400 milioane de dolari în ultimele două trimestre ale anului fiscal 2020, încheiat la data de 31 august.
De asemenea, compania feroviară a suspendat operațiunile în 13 unități de producție, majoritatea din America de Nord, și a concediat peste 6.500 de angajați. La finele lunii august, Greenbrier avea în total 10.500 de angajați, comparativ cu peste 17.000 de angajați la începutul anului.
Potrivit șefului Greenbrier, industria feroviară s-a confruntat cu efecte de anvergură în urma virusului ucigaș, însă a început să dea semne de revenire. “Credem că industria va trece pe creștere în a doua jumătate a anului 2021, evident, în funcție de cursul pandemiei”, a mai spus Bill Furman.
De asemenea, Greenbrier a raportat o pierdere de 100.000 de dolari în ultimul trimestru al anului fiscal 2020. Pe tot parcursul anului, producătorul american de vagoane și barje a avut un câștig net de 48,97 milioane de dolari, comparat cu un profit de 71 milioane în 2019, la venituri de 2,8 miliarde de dolari.
Nu în ultimul rând, compania Greenbrier a intrat pe piața românească în anul 2016, când a preluiat Astra Rail Managament, compania-mamă a Astra Rail Industries Arad, pentru suma de 60 milioane euro.
Astra Rail Industries a fost fondată în urmă cu peste 130 de ani și are aproximativ 2.500 de angajați și trei fabrici, la Arad, Turnu Severin și Caracal.