O companie aeriană internațională a anunțat o nouă politică care va implica cântărirea pasagerilor la momentul îmbarcării. Pentru a-și liniști clienții, oficialii companiei au dat asigurări cu privire la faptul că această decizie nu are legătură cu greutatea corporală individuală a călătorilor, ci este o măsură necesară pentru siguranța zborurilor.
Korean Air, una dintre cele mai mari companii aeriene din Coreea de Sud, a anunțat că va începe să cântărească pasagerii la îmbarcare în următoarele săptămâni, în cadrul unei acțiuni menită să optimizeze eficiența zborurilor.
Această decizie vine ca parte a unei politici tot mai des adoptate de către companiile aeriene din întreaga lume, în vederea obținerii unor date precise despre greutatea avionului, asigurând astfel o distribuție echilibrată a masei la bord.
Potrivit unui comunicat oficial al companiei, programul de cântărire va fi aplicat pasagerilor care vor călători de pe Aeroportul Internațional Gimpo (GMP) în intervalul 28 august – 3 septembrie și de pe Aeroportul Internațional Incheon (ICA) în perioada 8 – 19 septembrie.
În cadrul acestui proces, atât pasagerii, cât și bagajele lor vor fi cântărite. Datele colectate vor fi ulterior anonimizate și transmise Ministerului Terenului, Infrastructurii și Transporturilor din Coreea de Sud, potrivit CNN.
Korean Air a subliniat că această măsură nu are legătură cu încălcarea intimității pasagerilor sau cu prejudecăți legate de greutatea lor. În cazul în care un pasager nu dorește să participe la procedura de cântărire, acesta îi poate comunica dezacordul său unui membru al personalului, astfel că, această măsură să nu fie aplicată în cazul persoanei reticente.
Reprezentanții companiei au subliniat că datele colectate sunt esențiale pentru optimizarea zborurilor, inclusiv pentru determinarea necesarului de combustibil și pentru a asigura o distribuție corespunzătoare a greutății pe durata zborului.
Această măsură nu este singulară pentru Korean Air, deoarece și alte companii aeriene din întreaga lume au adoptat politici similare pentru a-și optimiza operațiunile.
În urmă cu puțin timp, Air New Zealand a implementat o astfel de măsură pentru anumite rute internaționale, cu scopul de a îmbunătăți eficiența și siguranța zborurilor. Un exemplu oferit de companie este cel al rutei dintre Auckland și JFK din New York.
„Știm că a fi pus pe cântar poate fi poate fi o experiență neplăcută. Dorim să dăm asigurări clienților noștri că nu există niciun afișaj vizibil al greutății. Nimeni nu vă poate vedea greutatea, nici măcar noi”, a spus atunci un reprezentant de la Air NZ.
Reprezentanții Korean Air au explicat motivele deciziei companiei, dând asigurări că datele obținute prin această procedură sunt cruciale pentru asigurarea siguranței și confortului pasagerilor. Oficialii au menționat că informațiile legate de greutate sunt strict confidențiale. Cu toate că unii pasageri ar putea să privească cu reticență această practică, industria aviatică subliniază că aceste măsuri sunt esențiale pentru a asigura că toate zborurile se desfășoară în condiții optime de siguranță și performanță.