Nu vor mai zbura avioane deasupra Clujului: planul ciudat al unui deputat de Cluj
Cluj Napoca se confruntă cu o situație foarte ciudată. Un deputat al orașului din Ardeal face eforturi ca niciun avion să nu mai zboare deasupra orașului.
Aeroportul Internațional Cluj Napoca este la o distanță semnificativ mai mică de oraș comparativ cu Otopeni. Asta înseamnă că, într-o zonă a orașului, avioanele care decolează se aud destul de puternic. O soluție este greu de găsit la această problemă, fără a periclita semnificativ zborurile către Cluj. Se pare însă că deputatul independent Adrian Dohotaru este destul de optimist că-și va atinge scopul.
Dohotarul pune presiune ministrul Transporturilor și ROMATSA pentru a interzice decolările și aterizările în orele de liniște. Nu este foarte clar ce înseamnă ”ore de liniște”, dar asta ar însemna mult mai puține curse de pe aeroportul Cluj Napoca.
Argumentele sale pentru această inițiativă sunt numeroase și țin atât de poluarea fonică, cât și de probleme medicale. Poluarea fonică, dar şi cea cu kerosen, afectează zeci de mii de oameni, precizează deputatul, care consideră că zgomotul generat duce la scăderea calităţii vieţii, dar şi la diverse probleme medicale.
Pe aeroportul din Cluj, în fiecare săptămână, pleacă și decolează peste 400 de avioane. Multe altele doar tranzitează culoarul de deasupra orașului. La o investigație mai atentă a celor de la Știrile Pro TV, problema este una destul de serioasă, după cum a atestat un bărbat care locuiește la 3 kilometri de aeroport. “Avem peste 7 zboruri care depăşesc 75 de decibeli. Conform legii, ar trebui să fim pe intervalul de noapte la 35 de decibeli. Suntem la aproximativ la 32 de ori mai mult decât limita admisă în intervalul respectiv.”, a afirmat clujeanul.
“De obicei decolează mult mai jos la 20-30 de metri de case, în case vibrează tot, candelabre!”, a spus al locuitor al orașului.
În timp ce specialiști spun că situația este inevitabilă, în cazul tuturor aeroporturilor situate la marginea orașelor, Adrian Dohotaru este foarte pornit în a-și atinge scopul. “Pentru că avioanele tranzitează oraşul, noi cerem un ocol de 30-40 kilometri, astfel încât clujenii să nu aibă acest disconfort, e vorba de poluarea fonică, de poluare cu kerosen. S-a ajuns la 400-500 de zboruri săptămânal.”, a explicat deputatul.