Noua Lada Niva – tot ce trebuie să știi despre SUV-ul modern al unui producător cu adevărat istoric
Renault Group deține în prezent celebra marcă Lada. Modele Lada există pe piața auto din Rusia, Germania dar și în România. Noua Lada Niva a primit o selecție de îmbunătățiri și este disponibilă în două stiluri de caroserie și patru modele. Iată tot ce trebuie să știi despre noua Lada Niva.
Noua Lada Niva: SUV modern, producător istoric
Producătorul rus Lada va lansa o versiune reproiectată a modelului său robust Niva 4×4 pentru prima dată de când a apărut modelul acum 45 de ani. Producția noii Lada Niva Travel a debutat în decembrie anul trecut, în Rusia
Potrivit celor de la 4tuning.ro, noua Lada Niva aduce pe alocuri cu Toyota RAV4. Printre dotările de care se bucură noul model amintim:
- filtru de aer extern în standard
- stopuri full-LED
- anvelope de off-road
- elemente de protecție din plastic
- tracțiune 4×4 permanentă.
- un propulsor de 1.7 litri pe benzina care dezvolta 80 CP si 127 Nm cuplu.
- transmisie manuala cu cinci trepte; in aceste condiții,
- repriza 0-100 km/h durează 19 secunde
- viteza de top este de 140 km/h.
Următoarele modele
Previzualizată astăzi ca parte a unei renovări mai ample a mărcii pentru compania-mamă Groupe Renault, următoarea generație Niva va sosi în 2024 ca una dintre cele patru noi Lada care vor fi lansate în următorii patru ani.
Împreună cu brandul frate Dacia, Lada va sprijini modelele viitoare cu platforma modulară CMF-B a Renault, în conformitate cu o strategie de extindere a celor două mărci de valoare pe piețe și segmente noi. În mod crucial pentru Niva, aceasta înseamnă o schimbare de referință de la bazele unibody de bază pe care s-a bazat din 1976.
Noua Lada Niva – transformare
Noua Lada Niva va suferi, o transformare extinsă a designului pentru a o aduce în noua eră. O schiță de design sugerează cele mai recunoscute elemente de stil și anume:
- farurile sale circulare și indicatoarele alungite, montate înalt – vor fi păstrate, dar reinventate, în timp ce
- arcurile de roți evazate și barele de protecție mai groase îl vor aduce în linie, în funcție de design, cu off-roaderii rivali.
Construcție robustă
Producătorul său a declarat că relansarea va „permite repoziționarea completă a Lada ca marcă”. Lada urmează să-și extindă gama în mod semnificativ, cu un nou SUV din segmentul C, care urmează să ajungă la prima linie la un moment dat înainte de 2025.
Cu toate acestea, își va menține facturarea bugetară, astfel încât Niva nu va încerca să rivalizeze cu off-road-urile premium, cum ar fi Land Rover Defender și Mercedes-Benz G-Class. Va rămâne, a spus compania:
„un produs tehnic pentru utilizare în condiții extreme” cu o „poziție ridicată, unelte scurte și o construcție robustă”, potrivit autocar.co.uk.
Mecanisme Renault
Lada Niva a fost prima serie 4×4 de serie care a folosit un șasiu monococ – sau monocorp, care era inovator pentru a fi mai ușor decât metodele de construcție convenționale de atunci pe cadru și oferea un avantaj distinct off-road. Lada face parte din Groupe Renault din 2008, când producătorul francez a cumpărat acțiuni la compania-mamă, Avtovaz.
Niva din 2024 nu va fi primul Lada care va folosi mecanisme derivate de la Renault (radiografia partajează o platformă cu precedenta Dacia Duster), dar ar putea fi prima care va primi o opțiune de transmisie electrificată ca parte a electrificării reînnoite a Grupului Renault. În prezent, Lada se bucură de o cotă de piață de 20% pe piața sa internă, Granta și Vesta ocupând primul și al doilea loc în topurile de vânzări din Rusia.