Noua autostradă din România care a luat-o la vale. Au apărut crăpături serioase în asfalt. Reacţia CNAIR
După o foarte lungă perioadă, CNAIR anunța inaugurarea unui nou tronson, Autostrada Sebeș-Turda (A10). Toate bune și frumoase, problema e că nu a durat decât o lună. Conform unor imagini recente, în zona autostrăzii s-au produs crăpături serioase în asfalt. În ceea ce privește reacția CNAIR, parcă e scoasă dintr-un anumit gen de filme.
CNAIR și Autostrada Sebeș-Turda
În urmă cu o lună, șeful CNAIR anunța cu surle și trâmbițe lansarea noului tronson, Autostrada Sebeș-Turda, un tronson care a costat aproximativ un miliard de euro. Timp de aproape 8 ani s-a tot lucrat la Autostrada Sebeș-Turda. Compania care s-a ocupat de construcția acesteia era din Italia, fiind vorba de Pizzarotti. iar tronsonul constă în patru benzi de circulație:
„Am deschis traficul în regim de autostradă şi pe cei 1,5 km din zona dealului Oiejdea. Pe întreaga autostradă Sebeş-Turda (A10) se circulă de astăzi la regim de 4 benzi!
Am deschis traficul în regim de autostradă şi pe cei 1,5 km din zona dealului Oiejdea”, anunța Cristian Picol pe pagina de Facebook.
Aproape un miliard de euro „crăpat” în mai puțin de o lună. „Dorel made in Italy”, lovește din nou
Dar iată că „Dorel made in Italy”, lovește din nou. Nici o lună nu a trecut de la deschiderea circulației pe Autostrada Sebeș-Turda, că au apărut deja probleme de infrastructură. Conform unor imagini, au apărut alunecări de teren în dreptul kilometrului 17, aproape de Alba Iulia, în zona de nord.
Alunecarea de teren s-a produs pe banda de urgență, dar și pe prima bandă de circulație. Conform celor declarate la Digi24, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, spune:
„Avem o discuție lungă în România în legătură cu seriozitatea constructorilor. De multe ori, CNAIR a fost acuzat că tergiversează sau că nu deschide suficient de repede autostrăzi sau că nu face recepția acestora. Iată motivele reale pentru care uneori nu acceptăm anumite lucrări și îi punem pe constructori să refacă, pentru că apar astfel de situații.
Aici e vorba de o autostradă nou-nouță, are aproape 2 ani. N-ar fi trebuit să pățească ce păteste acum, să apară această alunecare de teren. Trebuie să se miște foarte repede, să nu întrerupă circulația acolo. Vor restricționa o bandă, dar trebuie să permită circulația pe această autostradă.
Trebuie să ne spună de ce s-a întâmplat această situație: dacă e execuție proastă, dacă sunt probleme neidentificate în faza de proiectare, să explice și cauza pentru care s-a ajuns în această situație și să intervină rapid”, a conchis purtătorul de cuvânt al CNAIR, conform Digi24.
Deși problemele vor fi rezolvate, rămâne totuși problema modului în care a fost construită această autostradă. Vorbim totuși, de aproape un miliard de euro costuri. Rămâne de văzut cât de repede se vor rezolva problemele și dacă vor mai apărea, sau nu, altele.