Bucureștiul are nevoie ca de aer de proiecte care să fluidizeze traficul, iar primarul Nicușor Dan este pregătit să înceapă schimbarea. Cu puțin timp în urmă, acesta a anunțat că lucrează la proiectul unui regulament de parcare radical în București, care să favorizeze construirea pistelor pentru bicicliști, cât și circulația mijloacelor de transport în comun, în detrimentul parcării autoturismelor și a folosirii benzii de urgență într-un scop similar.
Primarul General al Capitalei a anunțat miercuri că, până la sfârșitul anului, acesta va prezenta proiectul noului regulament de parcare în București, astfel că a promis că va asigura spații pentru banda unică sau piste pentru biciclete.
De asemenea, Nicușor a criticat dur cercul vicios în care se află locuitorii, astfel că aceștia sunt nemulțumiți de modul în care se deplasează mijloacele de transport, dar pe de altă parte, tot ei împiedică buna circulație a autobuzelor din cauza autoturismelor personale cu care împânzesc toate străzile și bulevardele Capitalei.
„Cercul vicios în care noi ne învârtim de ani de zile este că oamenii nu renunţă la maşină, pentru că transportul public nu merge. Nerenunţând la maşină, o parchează pe prima bandă, legal sau ilegal, în funcţie de caz, şi atunci nu ai loc să pui benzi pentru transportul public. Acesta este cercul vicios în care ne învârtim de ani de zile.
O să vedeţi foarte curând o propunere de regulament de parcare. Nu o să fie iubită de o parte din oameni, o să fie iubită de alta. O să ne permită să avem spaţii pentru banda unică şi pentru pistele de biciclete”, a declarat Nicuşor Dan, pentru TVR 1.
Acesta a mai menționat că, pentru moment, nu poate oferi mai multe informații despre proiect, dar că o va face atunci când se va ajunge la un acord în Consiliul General, potrivit Agerpres.
În cadrul aceleiași intervenții, Nicușor Dan a făcut o retrospectivă a tot ce s-a făcut timp de 20 de ani pentru dezvoltarea infrastructurii din București, dar din păcate, concluziile nu sunt cele mai fericite.
„Dacă vorbim de trafic, haideţi să ne uităm 20 de ani în urmă, ce s-a întâmplat 20 de ani în Bucureşti, care sunt marile investiţii şi cum rezolvă ele problemele. S-a mai pus un pod aici, colo, dar nu s-a rezolvat problema de ansamblu.
Acele soluţii structurale sunt două mari şi una mijlocie. Una este pe partea rutieră să ai mari ieşiri spre şoseaua de centură şi ăsta e un proiect pe care l-am început împreună cu CJ Ilfov şi Ministerul Transporturilor, dar suntem la baza de proiect. Până vom reuşi să avem acele ieşiri pe şoseaua Timişoara, o să dureze trei ani ca să avem obiectul”, a mai precizat Nicuşor Dan, la TVR.