Neurolog: ”Părinții își învață copiii de 2 ani să citească! Ești un prost!”

de: Ana Chivu
08 02. 2020

Un medic neurolog a vorbit despre noua modă a parenting-ului, aceea de a-și învăța copiii mult mai devreme decât trebuie să citească. Specialistul nu este deloc de acord cu cele de mai sus. Cum își argumentează răspunsul și ce spune despre părinții care aleg să facă asta?

Neurolog, despre părinții care-și învață copiii să citească de la 2 ani

Un medic neurolog îi blamează vehement pe părinții care nu respectă evoluția firească a copiilor. Specialistul nu este deloc de acord cu moda nouă a lor care arată că cei mici trebuie să învețe mult mai devreme și mai repede multe lucruri. Copiii sunt puși să memoreze poezii lungi, litere și cifre sau cântece. Tatyana Chernigovskaya le-a transmis tuturor că aceștia sunt proști, pentru că ea consideră faptul că micuții trebuie să utilizeze resursele creierului altel, la timpul potrivit.

„Este foarte important pentru copii sa inceapa invatarea la timp. Problema principala a zilelor noastre este orgoliul parintilor care se rasfrange asupra copilului. Imi spun unii parinti, mai mult laudandu-se: „Am inceput sa-l invat pe fiul meu de doi ani sa citeasca,” iar eu raspund: „Ei bine, esti un prost!” De ce trebuie sa faci asta? Un copil de doi ani nu poate face asta deoarece creierul lui nu este pregatit”
Tatyana Chernigovskaya

Neurolog, despre părinții care-și învață copiii de 2 ani să citească

Care sunt activitățile pe care trebuie să le facă micuții?

Tatyana a mai susținut că cel mic desigur că va scrie și va citi după o muncă asiduă cu el, dar evoluția sa nu va fi una lină și normală, ci forțată. Ea mai subliniază și că este foarte important să acorde atenție dezvoltării abilităților motorice fine ale copilului. La vârste mici, neurologul afirmă că cel mai bun lucru pe care le pot face părinții este să-și încurajeze copiii să se joace cu plastilină, să decupeze cu foarfeca, să asorteze biluțe sau alte obiecte și să asculte muzică.

„Daca nu lucram cu el astfel de lucruri, atunci abilitatile sale motorii fine nu vor functiona, iar mai tarziu vom observa probleme de vorbire. Aceste activitati aparent banale sunt insa mult mai importante decat invatarea unui copil sa citeasca de la varste foarte mici”
Tatyana Chernigovskaya