Nereguli colosale într-un magazin LIDL din România. Clienții lui vor fi șocați de aceste imagini

de: Ștefan R. Apostol
03 12. 2021

Deși ne aflăm în perioada premergătoare Săbătorilor de Iarnă, majoritatea magazinleor au intrat în atenția OPC. Controlalele făcute au în vedere calitatea produselor puse la vânzare, indiferent că vorbim de  magazine mici sau supermarket-uri, precum Lidl. Din păcate inspectorii OPC au anunțat nereguli la unul din magazinele retailerului german Lidl din Ploiești, amenzile ajungând la peste 100.000 de lei.

Lidl amendat de OPC cu peste 100.000 de lei

Ne aflăm în perioada în care din ce în ce mai mulți români se pregătesc de Crăciun și de Revelion. Asta înseamnă multe pregătiri, dar și multe cumpărături în majoritatea magazinelor din țară. Printre lanțurile de magazine care au început din timp campaniile de promoții și oferte pentru Sărbătorile de iarnă se numără și Lidl. Conform companiei, la nivel național, în toate magazinele au intrat produse specifice Sărbătorilor de iarnă, dar și pentru ultima noapte dintre ani.

Numai că, în urma unor controale efectuate de inspectorii OPC, s-au găsit mai multe nereguli în unele dintre magazinele Lidl din țară. (Vezi AICI galeria foto!). Inspectorii OPC spun că au făcut mai multe verificări în magazinele companiei din Ploiești, iar în urma acestor verificări s-au descoperit mai multe abateri. În urma verificărilor, OPC a recurs la amnedarea cu peste 100.000 de lei magazinul Lidl. Conform comunicatului OPC, s-au mai luat și alte măsuri referitoare la situația regăsită la magazinul în cauză:

„oprirea temporară de la comercializare, până la remedierea deficiențelor, a unor produse alimentare în valoare de peste 16.000 lei, oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare  în valoare de aproximativ 3.000 lei, oprirea temporară a activității la vitrina cu produse congelate a magazinului.”

OPC a mai luat și alte decizii

Tot legat de magazinul Lidl unde s-au descoperit neregulile, OPC au mai luat alte decizii destul de drastice, prezentând în același timp și care au fost lucrurile găsite de inspectorii la Lidl, după cum urmează:

  • deficienţe privind modul de preparare a produselor de patiserie-brutărie,  în zonele de comercializare a produselor congelate  și în zona de comercializare a produselor de carne:
  • utilizarea unor lăzi frigorifice neiginizate, cu strat gros de gheaţă pe pereți, urme de resturi alimentare, praf;
  • utilizarea unor agregate pentru coacere neigienizate, cu depuneri de praf și resturi de alimente.
  • folosirea unui depozit de produse congelate neigienizat corespunzător,
  • existența unui paviment murdar,
  • comercializarea unor produse nelotizate.
  • vitrina de expunere a produselor din carne refrigerate era igienizată necorespunzator sau neigienizată, cu garnituri murdare, cu murdărie în zona chederelor uşilor,
  • comercializarea unor produse congelate cu ambalaje deteriorate, ouă sparte şi neigienizate, legume şi fructe depreciate calitativ.