27 oct. 2022 | 21:23

NASA, descoperire majoră pe Marte. Imaginile obţinute de sonda InSight arată că planeta are viaţa „internă”

Știri generale
NASA anunță o descoperire uriașă pe Marte.

NASA anunță în cursul zilei de astăzi o descoperire importantă pe planeta Marte. Agenția Spațială americană a susținut că va anunța joi, 27 octombrie, noi rezultate științifice bazate pe observațiile efectuate de două dispozitive spațiale care studiază Planeta Roșie. Valoarea exactă a constatările este încă necunoscută. Cu toate astea, noutățile vor fi prezentate în cadrul unei conferințe de presă care va avea loc în această seară.

Update: Misiunea InSight a detectat mișcări ale magmei marțiene care sunt identice cu cele înregistrate pe Terra și pe Venus. Imaginile cu scoarța aridă a planetei pot fi înșelătoare, susțin specialiștii.

,,Deși activitatea vulcanică principală de pe ‘Planeta Roșie’ datează din urmă cu 3,5 miliarde de ani, Marte nu este chiar atât de moartă. Există o viață internă”, a declarat Clement Perrin, fizician la laboratorul de planetologie şi geoștiințe din cadrul Universității din Nantes.

NASA anunță o ,,descoperire majoră” pe Marte: detalii

NASA va anunța în cursul serii o ,,descoperire majoră” despre planeta Marte, scrie într-un comunicat al agenției publicat pe 21 octombrie. Anunțul se bazează pe ,,observațiile făcute de modulul de aterizare InSight Mars Lander” și de misiunea Mars Reconnaissance Orbiter, a mai precizat echipa științifică.

Valoarea exactă a constatărilor științifice este încă necunoscută, dar urmează ca noutățile să fie prezentate joi, 27 octombrie. Specialiștii vor face marele anunț în cadrul unei conferințe de presă care va fi transmisă în direct pe YouTube. De asemenea, persoanele care au cont pe Twitter vor putea să pună întrebări în direct.

Oameni din toate colțurile lumii vor afla în curând amănunte despre sonda robotizată și observatorul spațial satelizat din jurul lui Marte. Mai exact, echipele din ambele misiuni vor explica felul în care datele și imaginile culese de InSight și MRO au contribuit la o descoperire majoră.

Noutățile vor fi prezentate în jurul orelor 21:00 (ora României). Sonda se află pe Marte din 26 noiembrie 2018 și are, între altele, misiunea de a efectua experimente științifice menite să completeze informațiile despre structura internă și rotația lui Marte. Amintim că sonda orbitală MRO supraveghează planeta din noiembrie 2006.

,,Membri ai echipei științifice din ambele misiuni vor explica modul în care datele și imaginile de pe fiecare navă spațială au constribuit la descoperire”, a precizat NASA.

Trei tipuri de molecule organice

Aceste descoperiri reprezintă unele dintre cele mai puternice dovezi aduse vreodată în sprijinul teoriei potrivit căreia planeta Marte a putut în trecutul ei să întreţină viaţa, informează Reuters. Specialiştii de la National Aeronautics and Space Administration (NASA) au insistat asupra faptului că ar putea să existe mai multe explicații non-biologice pentru ambele descoperiri făcute de roverul Curiosity într-un sit de pe Marte.

Din acest motiv, chestiunea vieții marțiene rămâne o întrebare fără răspuns pentru cercetători. Până acum au fost descoperite trei tipuri de molecule organice când roverul Curiosity a forat până la adâncimea de 5 centimetri într-un argilit vechi de 3.5 miliarde de ani. Specialiștii au găsit o rocă ce pare să fi fost într-o zonă în care s-a aflat un lac de mari dimensiuni într-o epocă în care Marte era mai caldă și mai umedă decât acum.

Parteneri