Sute de oameni au trăit clipe de coșmar la întoarcerea dintr-o insulă grecească. O situație înfiorătoare a pus autoritățile din Marea Britanie pe jar. Pasagerii unui avion întors din Zante, Grecia, au fost plasați în canatină, după ce 16 pasageri au fost testați pozitivi cu COVID-19. De vină pentru acest eveniment tulburător sunt cel puțin cei 16 „ covidoți”, persoane care s-au urcat infectate la bordul aeronavei, fără a se proteja pe ei și pe cei din jur.
Un scandal imens a izbucnit recent în Marea Britanie, după ce o pasageră aflată la bordul aeronavei cu destinația Cardiff a anunțat presa britanică de situația revoltătoare ce s-a petrecut în timpul cursei Zante-Cardiff, unde mai multe persoane au refuzat să poarte masca de protecție sau cel mult au ținut-o sub bărbie, fără să li se atragă atenția.
Stephanie Whitfield a catalogat atitudinea personalului ca fiind una total iresponsabilă, dând dovadă de incompetență, prin ignorarea măsurilor de protecție.
„Membrii echipajului erau niște inepți care nu păreau prea afectați de acest lucru. Tipul de lângă mine avea masca sub bărbie. Nu doar că nu i s-a atras atenția să-și pună masca pe față corect, dar a primit și o băutură gratis pe motiv că se știa cu unul dintre membrii echipajului”, a spus femeia, care ulterior a intrat în izolare împreună cu soțul său.
Femeia a povestit pentru BBC cum s-a derulat întregul zborul, șocând presa cu informațiile desprinse dintr-un film de groază. Aceasta a detaliat modul în care pasagerii au ignorat orice normă de siguranță, vorbind pe culoare cu măștile scoase. În urma acestui incident, 193 de persoane au intrat în izolare, fiind suspecte de COVID-19.
„Mai mulți pasageri și-au dat jos măștile și au început să se plimbe pe culoar și să vorbească unii cu alții. Imediat ce avionul a aterizat, pasagerii și-au scos cu totul măștile”, potrivit digi24.ro.
Mai intrigant decât comportamentul iresponsabil al călătorilor, este ignoranța personalului, care pe durata a trei ore și jumătate nu au reușit să transmită decât o singură avertizare.
În urma scandalului izbucnit în presă, compania aeriană a transmis un mesaj public prin care și-a exprimat grija și atenția față de pasageri, afirmând că acest gen de plângere nu a mai fost semnalat până acum. Totodată, compania a dat asigurări că se va damara o anchetă internă pentru a identifica ce s-a întâmplat cu adevărat pe durata cursei menționate.
„Piloții și însoțitorii noștri de bord sunt antrenați la cele mai înalte standarde. Pasagerii sunt informați înaintea fiecărui zbor să poarte în permanență masca de protecție și că nu au voie să se plimbe pe culoar. Măștile pot fi scoase doar când pasagerul mănâncă sau bea. În acest moment se desfășoară o anchetă internă, în condițiile în care aceste probleme nu ne-au fost raportate până în prezent”, au transmis aceștia.