Modificarea majoră de care toți șoferii români trebuie să afle. Lovitură dură pentru samsari!

de: Ana Chivu
13 10. 2021

Care este schimbarea uriașă pe care toți conducătorii auto trebuie să o afle? Șoferii trebuie să fie atenți la noile detalii. Aceasta este cu siguranță o lovitură dură pentru samsari.

Schimbare majoră pentru șoferi: ce trebuie să ia la cunoștință?

Veste uriașă pentru șoferi! Samsarii care aduc mașini din străinătate vor fi obligați să le înscrie personal la Registrul Auto Român chiar pe numele lor înainte de a le vinde. Decizia de modificare a legislației a fost luată după ce autoritățile au constatat că statul este în pierdere.

Concret, statul a pierdut un miliard de lei în ultimii cinci ani din cauza plății lipsă a TVA-ului de către cei care vând mașini aduse din străinătate. Decizia a fost luată de Guvern încă de la începutul lunii octombrie.

Este nevoie de un protocol încheiat între RAR și ANAF pentru ca regulile noi să intre în vigoare. Cel care vindea mașina cu număr de înmatriculare din străinătate nu va mai putea să facă acest lucru. Cumpărătorul era înainte obligat să o înregistreze la RAR, dar de acum înainte acest demers trebuie făcut de cei care aduc vehicule din străinătate.

„Este obligatoriu ca TVA-ul să impună o creștere”

„Dacă o firmă cumpără o mașină din Germania, în mod normal ar trebui să vină cu mașina în țară, să-i facă omologarea la RAR și în urma revânzării, la prețul de factură cu care a fost achiziționată în Germania, ar trebui să-i pună partea de TVA, care implicit îi ridică prețul.

În condițiile în care se fac mai multe acte succesive, cu tot soiul de firme fantomă, practic statul este eludat de TVA. Probabil că va fi o oarecare creștere, dar nu este obligatoriu ca TVA-ul să impună o creștere de 19%”, a declarat Radian Tufă, director general RAR, potrivit digi24.

Autoritățile mai indică și că în ultimii cinci ani statul a fost păgubit cu 1.4 miliarde de lei din aceste afaceri, iar samsarii spun că modificarea legislativă îi vizează pe cei care au firme care în ultimii ani au reușit să adune averi colosale.

„Nu este pentru unul care aduce o mașină cu platformă, și nu știu ce. E pentru cel care o ia pe firmă, o ia netă și acela trebuie să apară și la RAR. Ăla, automat, la 30.000 de euro, 19%, își ia 6.000 de euro. Și când te duci la înscris numerele, n-o să mai scrie Vasile Gheorghe o ia pentru firma cutare, o să apară firma direct pe brief”, spune un samsar.