Sorin Cîmpeanu a vorbit joi seară despre ultimele pregătiri înainte de examenele naționale. Ministrul Educației a recunoscut că este cuprins de emoții, neștiind ce rezultate vor fi în contextul pandemiei și al școlii desfășurate mai mult online. Cu toate acestea, speranța sa este strâns legată de notele bune obținute de elevi la simulări, fiind optimist că aceleași rezultate vor exista și la examenele naționale.
Sorin Cîmpeanu dă cărțile pe față și vorbește despre emoțiile sale în calitate de ministru al Educației, înainte de examenele naționale. Deși nu a fost un an extrem de productiv, acesta trage speranța că elevii se vor descurca la fel de bine ca și la simulări.
„Am mari emoţii, dar îmi pun speranţe şi sunt optimist pe baza rezultatelor bune de la probele de simulare pentru capacitate şi bacalaureat. E punctul de care mă agăţ, au fost rezultate bune acolo, în doresc din suflet să fie rezultate bune şi la examenele propriu-zise de evaluare naţională şi bacalaureat”, explicat Cîmpeanu, la postul B1 TV.
Ministrul Educației a dat asigurări cu privire la tematica examenelor ce vor urma, explicând că a fost adaptată după modul în care s-a desfășurat acest an afectat de pandemie. Cu toate acestea, gradul de dificultate al subiectelor nu va fi afectat, astfel că cine a învățat, se va descurca fără probleme.
În cadrul aceleiași intervenții, Sorin Cîmpeanu a reamintit că elevii care vor susține în acest an Evaluarea Națională fac parte din prima generație care a pășit la școală din clasa 0. Cu această ocazie, șeful de la Educație își exprimă curiozitatea de a vedea cum s-au descurcat promotorii acestui nou timp de învățământ primar.
“Am avut nu mai departe de astăzi discuţii cu cei implicaţi în aceste evaluări, în aşa fel încât, spre exemplu, la final de ciclu – elevii care vor susţine capacitatea începând cu data de 22 iunie sunt elevii care au intrat pentru prima oară în clasa pregătitoare, îşi încheie acest ciclu primar plus gimnazial cu clasa pregătitoare premergător inclusă în ciclul primar, vor susţine examenul de capacitate.
Cred că se impune un bilanţ, cred că este un moment important al bilanţului, să vedem ce am realizat, profilul proiectat al absolventului de gimnaziu versus profilul realizat. Ştim de pe acum că diferenţele sunt mari între ce s-a dorit în urmă cu opt ani şi ce am obţinut acum.
Sigur că rezultatul acestui bilanţ va fi afectat de caracterul anului şcolar (…), dar este nevoie de o analiză temeinică, nu numai la nivel global – a luat nota 6 la matematică; nu, trebuie să vedem la matematică, în funcţie de subiecte, care sunt acele competenţe care au fost achiziţionate deficitar, spre exemplu”, a explicat ministrul Educaţiei, potrivit sursei citate.