‘Metrorex trebuie să majoreze prețul unei călătorii la 50 de lei’. Anunțul incredibil al lui Ion Rădoi

de: Anca Lupescu
11 05. 2021

Ion Rădoi, liderul Sindicatului Metrorex, spune că prețul unei călătorii cu metroul ar trebui să fie de 50 de lei, doar așa putând deveni rentabilă.

Ion Rădoi: ‘Metrorex trebuie să majoreze prețul unei călătorii la 50 de lei’

În cadrul unei conferințe de presă, președintele Unitatea, Sindicatul Libertatea din Metrou, Ion Rădoi, a declarat că ar trebui să coste 50 de lei fiecare călătorie unică cu Metrorex.

„Cel mai important punct de azi este cel referitor la insolvenţa acestei activităţi a metroului pentru că (atât conducerea Metrorex cât şi cea a Ministerului Transporturilor consideră că metroul, n.r.) nu este rentabil.

Vă rog să verificaţi: în toată lumea metrourile sunt subvenţionate, nu există nicio insolvenţă niciunde. Peste tot, tariful, pentru că este vorba de transport public comun, este subvenţionat. S-au trezit acum câţiva, cei care sunt acum la conducerea Metrorex şi a ministerului, s-au trezit să facă metroul rentabil.

Aşteptăm şi noi această minune. În aceste condiţii, când noi avem deficit de personal, ce vor dumnealor? Să elimine nici mai mult, nici mai puţin decât 1.700 de oameni şi să majoreze tariful la metrou”, a afirmat Rădoi. 

Acesta a făcut o paralelă cu metroul din Londra, declarând că deși cartela de acces este de 10 ori mai scumpă din România, nici la ei acest mijloc de transport în comun nu este rentabil.

„Păi dacă metroul din Londra, care este dezvoltat pe 6 inele, şi care are 25 de lei tariful la un bilet, nu 2,5 lei, deci de 10 ori mai mare, şi tot n-au reuşit să facă metroul rentabil. Şi a venit domnul Drulă şi vor să facă metroul din Bucureşti rentabil.

Păi la ce nivel trebuie să ridici tariful unui bilet ca să-l faci tu rentabil? Îţi trebuie să-l duci la 50 de lei sau ceva de genul ăsta. În aceste condiţii noi n-avem cum să supravieţuim, dacă ei o ţin pe a lor – să face metroul rentabil”, a continuat președintele USLM.

Ion Rădoi, despre încercarea Metrorex de a face profit: „Cum să faci asta?”

Ion Rădoi a mai spus că așteaptă să vadă cum vor reuși românii să facă din Metrorex un mijloc de transport în comun profitabil, din moment ce nici New York-ul sau Parisul nu au reușit să facă acest lucru.

„Problema principală pentru noi este insolvenţa metroului şi scoaterea în profit a ceea ce vor ei în funcţie de activitatea pe care o prestăm. Cum să faci asta? Îi aşteptăm. Directorul actual a spus că în maximum 2 ani el va face metroul profitabil.

Dau un exemplu: În 1904 s-a înfiinţat metroul de la New York. Iată că de atunci până acum, americanii ăştia, cât de proşti sunt ei, n-au reuşit să îl facă rentabil, până azi. Pot să vă dau şi exemplele Germaniei şi Parisul şi care vreţi.

Mai cu seamă că sunt oameni din cadrul Federaţiei Europene a Transportatorilor, care au rămas stupefiaţi când au auzit ce se întâmplă în Bucureşti şi nu le vine să creadă”, a adăugat Ion Rădoi.