De ce n-ai să vezi metroul în Drumul Taberei, chiar dacă magistrala va fi gata curând
Șeful Metrorex promite că lucrările la metroul din Drumul Taberei vor fi gata curând. Dar, tot nu vei vedea pe-acolo circulând metroul, dintr-un motiv cât se poate de banal, care nu te interesează, în calitate de călător, dar suporți consecințele.
Metroul din Drumul Taberei a ajuns deja subiect de glume și batjocură, de când se tot promite că va fi modernizată și acea zonă a Bucureștiului. Iată ce spune șeful Metrorex:
„Sistemul de automatizare este cel care condiţionează darea în exploatare a Magistralei 5. Pe de altă parte, nu trebuie să ne ascundem, lucrările se desfăşoară într-un ritm mai lent decât cel care ar trebui din cauza problemelor financiare pe care Astaldi le are, la nivel de grup. Cu toate acestea, în primul trimestru al anului viitor lucrările vor fi complet finalizate. Vor rămâne cel puţin două lucrări nefinalizate până la sfârşitul anului, respectiv legătura între Eroilor 1 şi Eroilor 2, şi legătura de la staţia Drumul Taberei cu tramvaiul 41. Tot în primul trimestru al anului viitor va fi finalizată şi la suprafaţă, toată zona. Poate finisajele să mai întârzie o lună, dar nu mai mult de atât”, a declarat directorul general al Metrorex Dumitru Șobolescu.
Dar, s-ar putea să mai dureze un an până ai să mergi cu metroul pe-acolo, din cauza problemelor juridice. Până nu dă instanța o sentință definitivă în procesul care există acum pe rol, n-ai să vezi metroul în Drumul Taberei.
„Eu vă spun că în nouă luni de zile de la data când instanţa de judecată va da sentinţa definitivă vom semna contractul, după care urmează procedura de recepţie, de punere în funcţiune. Deci, haideţi să zicem 10 luni de zile. Nu avem nicio datorie contractuală faţă de Astaldi, nici pentru infrastructură, nici pentru finisaje. Avem datoria stabilită de instanţa de judecată, dar aşa cum am mai spus-o, un antreprenor, o asociere s-a gândit să finalizeze o investiţie sperând că poate instanţa îi va da nişte despăgubiri”, a mai spus șeful Metrorex.
Ce este, de fapt, Magistrala 5
Magistrala 5 se anunță a fi cea mai măreață realizare a Metrorex după Revoluție. Numai primul tronson va avea 6,871 kilometri, un depou şi zece staţii: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu (Drumul Taberei 34), Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Brâncuşi şi Râul Doamnei.
Potrivit economica.net, valoarea lucrărilor pe secţiunea Râul Doamnei – Eroilor este estimată la circa 3,12 miliarde de lei cu TVA. Constructorul tronsonului Eroilor-Drumul Taberei este consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM şi AB Construct (România).
Proiectul este finanţat din fonduri nerambursabile în cadrul programului Operaţional Sectorial – Transport 2007 – 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020.