Metrorex face o promisiune SF: în cât timp ar trebui să traversezi Bucureștiul

Metrorex face o promisiune SF: în cât timp ar trebui să traversezi Bucureștiul

Metrorex promite că vei putea străbate Bucureștiul în doar câteva minute de la vest la est, dar peste vreo 14 ani, în timp ce o parte din proiectul SF propus ar fi trebuit să fie gata de anul acesta.

Metrorex a convins până acum Guvernul că bucureștenii vor putea să străbată Capitala de la vest la est în doar 25 de minute (fix), dar după ce va fi finalizată magistrala 5, adică prin 2032 (dacă e să fim optimiști).

Proiectul magistralei 5 care va urmări linia Drumul Taberei – Eroilor – Pantelimon apare și în raportul Ministerului Transporturilor. Actul normativ propune unificarea proiectelor Drumul Taberei – Universitate și Universitate – Pantelimon într-unul singur.

Cele 25 de minute de mers cu metroul de la un capăt la altul al Bucureștiului pe care le promite Metrorex se bazează pe faptul că trenurile vor putea circula cu o viteză de 36 km/h. Spre deosebire de viteza mijloacelor de transport de suprafață, de doar 14 km/h, este o performanță. Totuși, cred/sper că este vorba de viteza medie, altfel mi se par profund eronate sau o glumă proastă. Oare doar mie mi se pare că trenurile din subteran circulă în prezent cu o viteză mult mai mare (inclusiv când n-ar trebui, adică atunci când intră în stații)?

„Liniile de transport public suprateran care utilizează acest traseu sunt puternic stânjenite de traficul general astfel încât viteza comercială a acestora este sub 14 km/h şi nu pot fi respectate graficele de circulaţie şi nici crescută atractivitatea transportului public. Consecinţa acestui fapt este gradul mare de aglomerare stradală, poluare chimică şi fonică şi mari dificultăţi în deplasarea populaţiei din zonele respective”, spun reprezentanții Metrorex.

Magistrala 5 ar urma să aibă o lungime totală de 16,2 kilometri, 22 de stații, două depouri și o capacitate maximă de transport de 50.000 de călători pe oră și sens.

Costurile se ridică undeva la 9,16 miliarde de euro (cu tot cu TVA) și ar trebui să fie gata pe “bucăți”, după următorul plan:

  • În 2019, Râul Doamnei – Eroilor (P.S. Operă), inclusiv Galeria de legătură, Staţia şi Depoul Valea Ialomiţei de 7 kilometri, zece staţii, un depou;
  • În 2025, Eroilor (P.S. Operă) – Universitate – Piața Iancului – 5,4 kilometri, șase staţii;
  • În 2032, Piața Iancului – Pantelimon – 3,8 kilometri, șase staţii, un depou.

Conform Digi24, magistrala 5 va traversa sectoarele 1, 2, 3 şi 5, respectiv cartierele: Drumul Taberei, Centru şi Pantelimon, și legând următoarele puncte de interes: Parc Drumul Taberei, Piaţa Moghioroş, Piaţa Danny Huwe, Parcul Eroilor, Piaţa Universităţii, Piaţa Iancului, Stadionul Naţional, Piaţa Vergului.

Amintim, totuși, că tronsonul Universitate – Pantelimon trebuia deschis în 2018 potrivit studiului de fezabilitate inițial, realizat în 2014.

Sursa: Digi24
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI