Meditațiile, la mare căutare în online. Cererea a crescut enorm în pandemie. Cât costă o ședintă
În contextul pandemiei de coronavirus, piața meditațiilor din România atinge cote maxime. Din ce în ce mai mulți elevi fac meditații online. Față de anul trecut, cererea este în creștere, iar oferta este și ea mult mai bogată.
Meditații online
Anul acesta pot fi găsite diferite oferte ale profesorilor din mai multe orașe ce oferă meditații online. În pandemiei, piața meditațiilor a explodat. Părinții și cadrele didactice se plâng că școala online a avut un efect negativ asupra elevilor. Aceștia sunt mult mai slab pregătiți.
În contextul actual, oferta meditațiilor este una foarte variată. Puteți găsi studenți ce oferă meditații pentru 40-50 de lei, dar și profesori cu experiență ce oferă meditații pentru sume ce depășesc 150 de lei pentru o ședință de două ore. Mai mult, se pot găsi oferte și de la alți profesori din orașe diferite ce oferă meditații online.
Specialiștii spun că această modificare a fost o necesitate, în contextul pandemiei. Această singură soluție, școala online, a venit și ea cu diferite provocări. Școala de acasă a solicitat atât elevii, cât și părinților și profesorilor. Spațiul de locuit a devenit sală de clasă virtuală.
„Profesorii nu reuşesc să menţină contactul cu toţi în acelaşi timp. Este acel delay de transmitere a informaţiei, se îndepărtează de microfon (involuntar se întâmplă toate astea), presiunea este mult mai mare, iar profesorii sunt mai irascibili. Evaluarea în primul semestru a fost cumplită. Dacă le punea o întrebare şi îi lua pe nepregătite în momentul ăla, nu le mai dădeau nicio şansă”, spune Elena Borş, mamă a două eleve de clasa a II-a, respectiv clasa a IX-a.
Meditațiile tot mai căutate
Părinții caute metode cât mai eficiente, fiind nemulțumiți de rezultatele orelor hibrid sau de lecțiile online la care participă copiii. În acest mod, meditațiile au devenit din ce în ce mai căutate. Marea majoritate ce apelează la meditații online sunt elevii în ani terminali.
Unitatea de cercetare din Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație din subordinea Ministerului Educației a conceput un raport de cercetare numit „Învățarea la distanță”. Conform acestuia, aproape jumătate dintre elevii din clasa a VIII-a și a XII-a ce au susținut examene naționale, au participat frecvent la meditații sau pregătiri suplimentare.
„Toţi părinţii apelează la meditaţii. Cei din anii terminali, clar. Dar ştiu şi părinţi care apelează la meditaţii pentru elevi care nu sunt în ani terminali, dar care nu reuşesc să înţeleagă lecţiile la cursurile online. Lucrăm şi noi, părinţii, suplimentar cu copiii. În clasele mai mari, foarte greu se înţeleg lecţiile şi foarte greu fac faţă copiii”, ne-a mai spus Elena Borş, mamă a două eleve de clasa a II-a, respectiv clasa a IX-a.