Pentru cei care nu știu, Flanco este printre primii retaileri IT din România. Pentru anul 2020, compania spune că a avut profituri remarcabile. Acest lucru a dus și la o schimbare de strategie în acest an. Dezvoltarea forțată a comerțului online, în detrimentul celui offline, a dus la supralocitarea platformelor de e-commerce. Așa se face că, Flanco România a decis o mutare importantă cu o investiție de peste 4.200.000 lei în digitalizare.
Imediat după Revoluția din 1989, apărea pe piața românească unul din primele magazine de electronice și electrice. Compania Flanco România a fost fondată în 1990. În prezent este deținută de Iulian Stanciu, CEO al retailerului online românesc eMag.
Retailerul român Flanco a declarat că profitul său net a scăzut cu 44% față de anul 2020. Suma ar fi undeva la 22,3 milioane lei, după închiderea temporară a 70 de magazine în timpul blocării impuse din cauza pandemiei.
Vânzările au scăzut cu 10,8% anual, până la 1,08 miliarde de lei în 2020, a spus Flanco într-un comunicat de presă.
„După șocul închiderii temporare a 70 de magazine, am accelerat investițiile care ne-au adus mai aproape de clienții noștri, având în vedere că aceștia nu mai puteau veni la noi.
Aceasta a însemnat lansarea unui set complex de servicii logistice, care să ofere clienților cât mai multe opțiuni posibile. Am lansat noi servicii financiare care să le ofere acces la produsele pe care și le doreau.”, a spus CEO-ul Flanco, Dragos Sirbu.
Compania a încheiat anul 2020 cu 1.400 de angajați, același număr ca la sfârșitul anului 2019. După încheierea restricțiilor, Flanco a deschis 11 noi magazine cu o suprafață totală de 3.500 mp.
„Acesta a fost anul în care vânzările online au predominat, astfel încât deschiderea de noi magazine fizice poate părea surprinzătoare.”, a declarat directorul de marketing Flanco, Ovidiu Nicusan.
Recent Flanco a anunțat o investiție de peste 4.200.000 lei în digitalizarea companiei în platforme de e-commerce mult mai performante și mai stabile. Odată cu pandemia, volumul de comenzi în online a generat o presiune asupra sistemelor de e-commerce existente, asta însemnând un volum foarte mare de date.
Odată cu dezvoltarea unei noi variante a celebrei platforme Magenta, Flanco a decis să investească în aceasta. Noua platformă de e-commerce este bine optimizată și customizată pentru a eficientiza procesele din spatele comenzilor făcute de clienții Flanco România.
Conform Flanco, investiția în noua platformă a fost de 3.000.000 de lei. Ddferența de 1.200.000 de lei a fost alocată unui nou sistem de comunicare rapidă cu clienții. Sistemul ERP permite o interacțiune mult mai rapidă între client și operator. Eficientizează timpii alocați la costuri mult mai mici.
“Sistemul ERP ne permite să răspundem mai rapid clienților noștri și, totodată, să fim mai eficienți în activitatea zilnică. Fie că vorbim despre planificare, producție, parte logistică sau financiară, suntem mai bine pregătiți să facem față oricăror cerințe ale celor care ne trec pragul, fizic sau online”, adaugă Dragoș Sîrbu.
Flanco este cel mai dinamic retailer autohton de produse IT&C, electronice și electrocasnice. Cu un număr de peste 1.500 de angajați, compania deţine o rețea de 160 de magazine. Acestea se află în cele mai importante zone comerciale din 112 orașe ale României. Pentru mai multe informații, accesați www.flanco.ro sau paginile de Facebook şi de LinkedIn.