Manager Ambulanța București-Ilfov, apel disperat după explozia de infectări. Greșeala pe care o fac mulți pacienți Covid-19 când apelează 112

de: Rosu Ioana
03 02. 2022

Explozia infectărilor cu Covid-19 pune o presiune extrem de mare pe toate Serviciile de Ambulanțe din țară, iar acest lucru îl recunoaște chiar managerul instituției din București. Din păcate, în această perioadă tensionată a valului cinci, solicitările pentru intervențiile la domiciliu și testare s-au triplat, iar numărul pacienților internați în spitale depășește 10.000. Recent, Alice Grasu a făcut un apel la cetățeni, rugându-i să folosească toate măsurile existente în acest moment pentru depistarea infecției cu Covid-19, astfel încât, Serviciul de Ambulanță să poată interveni în cazurile prioritare.

Câte ore așteaptă cetățenii pentru a se testa anti-Covid-19

Odată cu creșterea cazurilor de Covid-19, solictările făcute la 112 depășesc toate puterile angajaților de la Serviciul de Ambulanță 112 de a face față. Mulți cetățeni nu cunosc sau nu sunt interesați de alternativele puse la dispoziție de Ministerul Educației privind testarea Covid-19, așa că le este mai la îndemână să sune la 112 pentru a solicita testarea la domiciliu.

Din cauza numărului extrem de mare de cereri, Ambulanțele ajung să aibă întârzieri de 72 de ore, ceea ce creează revoltă în rândul pacienților cu simptome Covid-19. Pentru a reduce timpii mari de așteptare, unii cetățeni exagerează foarte tare gravitatea simptomelor, astfel că, medicii de pe Ambulanțe sunt nevoiți să intervină în aceste cazuri, în detrimentul pacienților cu urgențe reale.

„Sunt multe solicitări pentru consultații la domiciliu și testare. Sunt solicitări pentru urgențe de cod galben, dar și pentru testare, venite prin DSP, pe un flux separt”, a explicat medicul Alice Grosu, managerul Serviciului de Ambulanță București-Ilfov.

Astfel, în cursul acestei dimineți, medicul a făcut o comparație între solicitările din perioada 1-3 ianuarie și cele din perioada 1-3 februarie. Din păcate, numărul solicitărilor a crescut cu 52%, în timp ce pentru pentru urgențele de cod roșu și galben cu 16%. Specialistul a transmis, de asemenea, că solicitările pentru consultațiile la domiciliu au crescut cu 132%.

Toate resursele umane medicale au fost trimise pe teren

Managerul Serviciului de Ambulanță București-Ilfov a mai menționat că solicitarea testelor pentru teste Covid-19 a crescut cu 498%, iar pentru a face față acestei reale provocări, a fost solicitat tot personalul medical disponibil în regiune. Chiar și așa, există mulți medici care se infectează de la pacienți, iar înlocuirea acestora devine extrem de grea.

„Când vorbim de solicitările pentru recoltare de probe biologice în vederea efectuării de PCR, acele solicitări venite pe fluxul DSP, acele solicitări au crescut cu 498%. Vorbim de un volum foarte mare de muncă. Facem eforturi foarte mari să răspundem la toate solicitările. La ambulanță lucrează tot oameni. Chiar dacă la Ambulanță iau toate măsurile de protecție, aceștia se întorc în rândul familiei și au contactat și ei acest virus.

Ieri aveam 34 de persoane cu infecția SARS-CoV-2, iar încă 40 de persoane se afalu în carantină. Am detașat personal, medici rezidenți, medici și asistenți de la Administrația Spitalelor din rețeaua de medicină școlară, colegi de la pompieri cu mașinile lor din administrație – sunt 20 de mașini care ne ajută permanent aducem personalul nostru în regim de garda, cooptăm voluntarii cu drept de liberă practică și cu toate asta nu e suficient”, a explicat medicul.

Apel disperat către cetățenii care fac această greșeală

În continuare, medicul Alice Grosu, le solicită oamenilor să folosească toate alternativele puse la dispoziție de Ministerul Sănătății pentru a se testa sau trata în cazul apariției unor simptome îngrijorătoare. Aceasta a reclamat faptul că oamenii se plictisesc să aștepte Ambulanțel, motiv pentru care, revin cu apeluri mincinoase pentru a grăbi intervenția medicilor.

„În urmă cu 3 zile a apărut o altă problemă: oameni care s-au plictisit sau și-au pierdut răbdarea să aștepte să fie testați (…), sună la 112 și exagerează semnele și simptomele astfel încât sunt înregistrate ca și urgențe de cod galben ceea ce pune în perisol urgența reală.

(…) Rugămintea este ca fiecare persoană să fie corectă atunci când dorește testare și să folosească fluxul stabilit, să folosească toate alternativele pentru testare, inclusiv acele centre pentru testare de la nivelul spitalelor, vorbimd e 32 de centre de testare, medicii de familie pot face testare cu test antigen rapid (…) și dacă le-au epuizat pe toate atunci săs e gândească la Serviciul de Urgenă, dar nu pentru testare”, a afirmat Alice Grasu, la Realitatea PLUS.