Mai mulţi români, daţi jos din avion chiar înainte de decolare. Motivul invocat de Lufthansa

de: Stan Nicu
31 08. 2023

O întâmplare incredibilă a avut loc pe un aeroport din România. Mai mulţi români, daţi jos din avion chiar înainte de decolare. Motivul invocat de Lufthansa poate părea unul hilar, dar operatorul a trebuit să își ia măsurile de siguranță necesare.

Mai mulți pasageri au fost dați jos din avion chiar înainte de zbor. Ce motiv a invocat pilotul aeronavei

Compania aeriană Lufthansa a refuzat îmbarcarea mai multor pasageri pentru un zbor care pleca din Cluj-Napoca spre Munchen (Germania).

Refuzul operatorului aviatic a venit pe fondul faptului că pasagerii erau prea grei, astfel fiind invocat „excesul de greutate al avionului”.

Situația este una foarte rară

Serviciul de Reclamații Erreklamatu a precizat că această situație recentă este una destul de rară. Chiar şi aşa, 15 pasageri au fost nevoiți să rămână la sol.

După înregistrarea bagajelor și accesarea zonei de îmbarcare, oamenii au fost informați că zborul va avea o întârziere de două ore, fapt care a făcut ca zborul de legătură cu Bilbao al unora dintre pasageri să fie compromis.

Apoi, după ce s-a început îmbarcarea pasagerilor, la jumătate de oră după începerea procedurilor de decolare, comandantul a informat pasagerii despre problemele legate de greutatea avionului și faptul că echipajul încearcă să redistribuie bagajele pentru echilibrarea sarcinii.

15 pasageri, dați jos din avion

După asta, pasagerii au fost informați că 15 dintre ei vor trebui să coboare din avion și să revină în terminal, fără alte explicații despre criteriile de selecție.

Printre cei dați jos din avion au fost şi doi spanioli care au fost nevoiți să își recupereze bagajele și să închirieze un autoturism pentru a ajunge la Timișoara, de unde să ia un alt zbor către Munchen. De acolo, și-au putut continuat călătoria spre Bilbao.

Ce trebuie să facă compania de zbor

Serviciul de Reclamații Erreklamatu a anunţat că acest incident este, tehnic vorbind, o „denegare a îmbarcării” și, prin urmare, compania aeriană are responsabilitatea de a oferi un mijloc de transport alternativ.

În plus, compania trebuie să acopere toate cheltuielile suplimentare apărute, inclusiv costul închirierii mașinii.

În plus, Pasagerii afectați ar trebui, de asemenea, să primească o compensație financiară între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului, europapress.es.

Pe de altă parte, un ultim incident aviatic s-a petrecut în luna iunie, atunci când un avion a aterizat de urgență la scurt timp de la decolarea de pe aeroportul din Milano. Avionul a fost lovit de grindină. Zborul trebuia să ajungă în New York.