UPDATE Răspunsul TEMU: Magazinul de mare succes pentru români care şi-ar păcăli frecvent clienţii. Acuzaţiile aduse celebrei platforme

de: Andrei Simion
20 05. 2024

După Shein, a venit rândul unui alt magazin de mare succes pentru români să fie acuzat că şi-ar păcăli frecvent clienţii. Este vorba despre TEMU, o platformă care a ajuns să fie cea mai descărcată aplicaţie în ultima perioadă, în America şi Europa, numărul cumpărătorilor ajungând la ordinul zecilor de milioane în doar câteva săptămâni.

Magazinul online TEMU, acuzat de practici înşelătoare, în ciuda succesului uriaş

Site-ul de comerț electronic oferă produse la prețuri incredibil de mici, dar experții avertizează clienţii să fie prudenți atunci când plasează o comandă, mai ales că în ultimele luni platforma TEMU a fost subiectul unor controverse din ce în ce mai mari şi în Europa, fiind acuzată de practici înșelătoare și de încălcarea drepturilor consumatorilor.

În timp ce unii susțin că TEMU are preţuri foarte mici pentru produse relativ calitative, alții consideră site-ul o schemă frauduloasă. Printre acuzațiile aduse platformei de către asociațiile europene ale consumatorilor se numără publicitatea falsă și practicile de marketing înșelătoare.

Mulți consumatori s-au plâns că serviciile și produsele oferite de TEMU nu corespund descrierilor lor, iar informațiile prezentate în reclame sunt adesea exagerate sau chiar false, potrivit Digi 24.

CITEŞTE ŞI Ce sunt Shein şi TEMU? Magazinele online au un succes uriaş şi în România. Tot ce trebuie să ştie clienţii despre platforme

TEMU – tactici agresive de vânzare?

De asemenea, s-a constatat că platforma utilizează tactici agresive de vânzare și că uneori nu respectă drepturile consumatorilor în ceea ce privește returnarea produselor sau anularea serviciilor, potrivit sursei citate mai sus.

„Consumatorilor li se oferă versiuni diferite, mai scumpe, atunci când au dat click pe un anumit produs și se confruntă cu multe obstacole atunci când doresc să-și închidă contul”, a declarat Monique Goyens, director general al Oficiului European al Consumatorului (BEUC).

BEUC mai acuză Temu de faptul că nu oferă consumatorilor informații esențiale despre vânzătorii produselor și despre conformitatea acestora cu cerințele UE de siguranță.

Mai mult, există și îngrijorări legate de protecția datelor personale și securitatea informațiilor utilizatorilor pe platforma TEMU. Au fost raportate cazuri în care datele personale ale utilizatorilor au fost expuse sau utilizate fără consimțământul lor, ceea ce a ridicat preocupări serioase cu privire la respectarea confidențialității și integrității datelor.

CITEŞTE ŞI Avertisment pentru cei care cumpără de pe Temu şi Shein! ANPC, despre pericolul la care se expun românii

Răspunsul TEMU la acuzațiile care i s-au adus

În replică, TEMU susține că, deși este nou pe piața din Europa, depune toate eforturile pentru a le asigura clienților o experiență cât mai plăcută pe site-ul destinat cumpărăturilor online. Reprezentanții companiei spun că iau în serios plângerea BEUC și că deoun eforturi pentru a studia toate elementele ei și a găsi o soluție împreună cu toate părțile implicate.

”Temu este un nou venit în Europa, care a intrat pe primele noastre piețe în urmă cu puțin peste un an. În acest timp, am ascultat cu atenție feedback-urile clienților, organismelor de reglementare și grupurilor de susținere a consumatorilor. Ne-am ajustat în mod activ serviciul pentru a ne alinia la practicile și preferințele locale și ne angajăm să respectăm pe deplin legile și reglementările piețelor pe care ne desfășurăm activitatea. Ne propunem nu doar să îndeplinim cerințele legale minime, ci să le depășim prin aderarea la cele mai înalte standarde de bune practici. Pentru a realiza acest lucru, lucrăm îndeaproape cu vânzătorii noștri terți, autoritățile de reglementare, grupurile de consumatori și alte părți interesate.
Interesele noastre în protejarea intereselor consumatorilor sunt reciproce și aliniate. Angajamentul nostru față de conformitate și dorința noastră de a angaja părțile interesate la nivel global pot fi observate în acțiunile noastre proactive. În săptămâna trecută, Temu a făcut o declarație de încetare și renunțare cu VZBV din Germania, angajându-se să abordeze preocupările ridicate cu privire la practicile noastre, multe dintre acestea fiind acoperite de plângerea BEUC. În plus, luni, Temu a semnat un angajament privind siguranța produselor cu Comisia de Comerț Echitabil din Coreea de Sud, angajându-se la un sistem cuprinzător de detectare, prevenire și eliminare din circulație a produselor nesigure.
Temu se străduiește să ofere consumatorilor servicii inovatoare și convenabile, acordând în același timp prioritate siguranței acestora. Operăm cu integritate și suntem ghidați de un set de bază de valori care pun întotdeauna consumatorii pe primul loc. Suntem gata să cooperăm rapid și sârguincios cu părțile interesate pentru a asigura siguranța consumatorilor și creșterea durabilă a platformei.
În ceea ce privește reclamația BEUC, o luăm foarte în serios și o vom studia amănunțit. Sperăm să continuăm dialogul cu părțile interesate relevante pentru a îmbunătăți serviciile Temu pentru consumatori. Acolo unde identificăm domenii de îmbunătățire, suntem dornici să lucrăm împreună pentru a îmbunătăți serviciile noastre și pentru a remedia orice deficiențe. Ținem în inimă interesul consumatorilor și ne străduim să oferim un serviciu sigur și de încredere, care este apreciat de consumatori și adaugă o valoare semnificativă. Ne angajăm să asigurăm transparență și respectarea deplină a tuturor legilor și reglementărilor aplicabile.
Apreciem oportunitatea de a aborda aceste preocupări.”, potrivit unui comunicat sosit pe adresa redacției.