Se scurtează programul de lucru la magazine din trei state europene. Câteva societăți comerciale au decis să își reducă programul de funcționare pentru a face economie la energie. Decizia a fost luată pe fondul crizei generate în urma războiului declanșat de Rusia în Ucraina. În timp ce autoritățile iau în calcul introducerea măsurii de raționalizare, facturile la energie continuă să crească. Se va întâmpla la fel și în România?
Trebuie să ne pregătim de ce e mai rău în criza energetică. Câteva societăți comerciale din Austria și Franța iau deja în calcul să își reducă programul de funcționare în iarna 2022-2023. Totul din cauza costurilor ridicate la energie. Autoritățile discută despre opțiunea de a introduce rația, mai ales pe fondul crizei generate de război.
Discuțiile privind reducerea programului de lucru la magazine în iarna 2022-2023 au loc după ce reprezentanții companiilor energetice din Europa au îndemnat societățile comerciale să reducă consumul de energie. Șefii de magazine au fost sfătuiți să pună în aplicare planuri de urgență pentru a fi mai puțin dependenți de importurile de gaze.
Țările europene se pregătesc să facă față unei eventuale penurii de import de gaz, în circumstanțele războiului din Ucraina. Rusia și-a redus exporturile de gaz către Europa. S-a întâmplat ca replică la sancțiunile occidentale impuse din cauza invadării Ucrainei de către forțele rusești.
Oamenii de afaceri europeni caută alternative pentru a face față unei ierni friguroase. Filiala lanțului multinațional de magazine SPAR Group din Austria a luat deja decizia de a reduce programul de funcționare a magazinelor. Decizia se va aplica pentru peste 1.500 de magazine din țară. Anunțul a fost făcut de către un purtător de cuvânt al companiei, potrivit agenției de presă Reuters.
Potrivit analizelor, consumul de energie va fi redus cu un milion de kilowați-oră anual. Purtătorul de cuvânt al SPAR Group din Austria nu a precizat câți bani va economisi compania, în urma aplicării măsurii de reducere a programului de funcționare.
Șeful Leclerc din Franța a avertizat și el, luna trecută, că ar putea să reducă programul de funcționare al magazinelor sale. Măsura este luată în calcul cu scopul de a face față penuriei de energie cu care s-ar putea confrunta țara în sezonul rece.
Cu doar o săptămână mai devreme (aproximativ), rivalul operatorului de supermarketuri francez Carrefour a semnat o înțelegere cu operatorul rețelei naționale de energie RTE. Aceasta a prevăzut reducerea consumului de electricitate în magazine. Nu acum, însă pe perioada când cererea pentru această utilitate este foarte ridicată.
Unele societăți ar putea să fie protejate de astfel de măsuri radicale cu ajutorul unor programe de energie durabilă, care asigură conservarea energiei. Printre acestea se numără companiile Colruyt și Ahold din Belgia.
„Nu sunt planificate măsuri concrete pe termen scurt. Ambiția noastră este de a continua eforturile ca parte a politicii noastre energetice globale. De aceea, nu avem panouri luminoase, optăm pentru congelatoare închise, o cameră frigorifică etc”, a declarat un purtător de cuvânt al Colruyt, societate cu 44 de magazine cu „zero conbustibil fosil”.
Magazinele Colruyt din Belgia sunt încălzite în totalitate cu ajutorul căldurii reziduale și a electricității ecologice, potrivit detaliilor făcute publice de către purtătorul de cuvânt al societății.