Informațiile de ultimă oră prezintă o situație de posibilă criză fără precedent în această parte a Europei. Situația vine ca urmare a deciziei Austriei, neașteptate, îndreptate împotriva vecinilor maghiari. Citește mai departe și află despre lovitura primită acum de Ungaria.
Conform presei locale, Ungaria ar putea intra într-o criză fără precedent, și chiar un potențial conflict cu vecinii austrieci. Motivul, conform sursei citate, sunt datoriile mari acumulate de Căile Ferate Maghiare de Stat (MÁV).
Află și: România și Ungaria vor fi legate de o linie de tren de mare viteză. Acordul a fost semnat
Comunicatul publicat de către ÖBB, compania feroviară austriacă, anunță deconectarea tuturor trenurile directe din Ungaria de la rețeaua din Europa de Vest din cauza întârzierilor excesive.
Firma a avertizat de mai multe ori Căile Ferate Maghiare de Stat (MÁV), dar acestea nu au putut rezolva problema.
Prin urmare, toți pasagerii trebuie să coboare din trenurile din Viena și să se îmbarce în altul. Măsura afectează mai multe rute către orașele germane și austriece.
Potrivit lui Dávid Vitézy, fost secretar de stat pentru transporturi al Ungariei și rudă îndepărtată a premierului Viktor Orban, motivul pentru care Austria detașează toate trenurile maghiare de rețeaua feroviară occidentală este funcționarea jalnică a MÁV.
Află și: Prima țară din Uniunea Europeană care va plăti gazele rusești în ruble. Va ieși mare scandal!
János Lázár, ministrul ungar al transporturilor și construcțiilor, a ordonat o renovare rapidă a căii ferate pe linia Budapesta-Viena între Biatorbágy și Szárliget, dar se pare că au existat întârzieri și pe acest segment, extrem de important pentru partea maghiară.
Închiderea totală a segmentului menționat mai sus se va întâmpla doar între 27 octombrie și 17 noiembrie. Înainte și după aceea, una dintre cele două linii de cale ferată va deveni operabilă.
Prin urmare, arata sursa citată, trenurile internaționale ar fi putut face naveta între Budapesta și Linz, Salzburg sau München. Dar MÁV nu a putut să opereze trenurile internaționale fără întârzieri în primele două săptămâni de la închidere, conform publicației DailyNewsHU.
ÖBB i-a avertizat de mai multe ori pe partenerii maghiari, dar compania feroviară de stat nu a putut rezolva problemele.
Drept urmare, au anunțat astăzi, în mod unilateral, că detașează toate trenurile ungare de sistemul feroviar din Europa de Vest.
Asta înseamnă că se încheie legătura directă între Budapesta și Munchen, Linz sau Salzburg. Pasagerii vor trebui să schimbe trenurile la Viena. Asta pentru că Austria vrea ca trenurile lor să facă naveta, respectând orarele lor, mai arată sursa citată
Dávid Vitézy, fost secretar de stat pentru transporturi al Ungariei, a mai declarat că este surprinzător faptul că MÁV nu a putut să opereze trenuri internaționale, câte unul la fiecare oră, pe această linie în timp ce niciun alt tren nu face naveta acolo.
Toate celelalte trenuri sunt în prezent înlocuite de autobuze, iar fostul oficial consideră că MÁV nu a intenționat să rezolve problema sau a neglijat să facă acest lucru. Vitézy a mai adăugat că a încetat controlul instituțional și profesional asupra MÁV.
Potrivit comunicatului ÖBB, trenurile din Budapesta nu vor face naveta la München, Linz sau Salzburg începând de ieri, 2 octombrie, și acest lucru va rămâne în vigoare până la 26 octombrie.