Lovitură pentru milioane de șoferi cu mașini pe benzină și motorină. Vor fi interzise

de: Ștefan R. Apostol
16 11. 2020

Guvernul britanic va confirma interzicerea vânzărilor la mașinile noi pe benzină și motorină în perioada 2030-2040. Decizia vine într-un efort de a accelera adoptarea pe scară largă a vehiculelor electrice. În același timp se dorește reglementarea și pentru mașinile hibride. Acestea vor fi permise până în 2035 în conformitate cu propunerile revizuite.

Din 2030 fără benzină și motorină în Marea Britanie

Potrivit Financial Times, mișcarea mult așteptată va fi confirmată săptămâna viitoare ca parte a unui pachet mai larg de inițiative ecologice anunțat de premierul Boris Johnson.

Anunțul ar fi fost întârziat de mai multe ori din această toamnă din cauza atenției guvernului asupra combaterii coronavirusului.

O propunere de a pune capăt vânzărilor de mașini pe benzină și motorină până în 2040 a fost anunțată pentru prima dată în 2018.

Proiectul era ca parte a strategiei guvernului de a atinge emisiile de carbon nete zero până în 2050.

Secretarul de transport Grant Shapps declara, la începutul acestui an, că o astfel de acțiune ar putea fi luată până în 2035 sau chiar din 2032, dacă este posibil.

Mașinile hibride pot fi vândute până în 2035

Vestea că mașinile hibride pot fi vândute până în 2035 a ridicat și întrebare dacă va fi un impuls pentru industrie sau nu.

Asta și datorită faptului că vehiculele electrice reprezintă încă un procent relativ mic din totalul comenzilor.

Nu este încă clar ce tip de sisteme hibride vor fi permise în perioada respectivă de cinci ani. Critica privind interdicția planificată tinde să se concentreze în jurul stării limitate a rețelei publice de încărcare din Marea Britanie.

The Guardian raportează că noul plan ambițios al guvernului vine ca răspuns la asigurările din surse nenumite că infrastructura va fi gata până în 2030.

Vestea că mașinile hibride pot fi vândute până în 2035 va fi un impuls pentru industrie.

În mai anul trecut, Comitetul pentru Schimbări Climatice (CCC) și-a exprimat îngrijorarea cu privire la faptul că data inițială din 2040 nu a fost suficientă pentru a îndeplini obiectivul net-zero, solicitând guvernului „să sprijine în continuare consolidarea infrastructurii de tarifare, inclusiv pentru șoferii fără acces la parcarea în afara străzii ”.

Ca răspuns, guvernul și-a dublat alocarea fondului pentru încărcătoare EV la 10 milioane de lire sterline. Efortul era de a încuraja adoptarea EV în zonele urbane în ianuarie anul acesta. De asemenea, a sugerat că o parte din bani ar putea fi folosiți pentru a dezvolta o platformă de monitorizare a încărcătoarelor accesibilă publicului. Platforma ar putea fi apoi integrată în navigații și planificatoare de rute.

Efectele deciziei asupra economiei britanice

Rămâne neclar ce efect a avut pandemia asupra îndrăznețului program de îmbunătățire a infrastructurii guvernului. Proiectul a inclus instalarea a 3600 de noi puncte de încărcare pe stradă în acest an.

Într-o scrisoare trimisă recent lui Grant Shapps, trei miniștri au solicitat guvernului să impună interdicția până în 2030. Cei trei  au spus că 2030 va fi „o dată ambițioasă și o dată de eliminare realizabilă pentru noi Vehicule ICE ”.

Încetarea vânzării de mașini noi pe benzină și motorină ar marca o schimbare uriașă pe piața auto britanică. Cifrele din industrie arată că mașinile pe benzină și motorină au reprezentat 73,6% din vânzările de mașini noi până în acest an.

Aceleași date arată că doar 5,5% din vânzări au fost pentru vehicule electrice pure, care sunt de obicei mai scumpe. Vehiculele hibride de diferite tipuri au constituit vânzările rămase.