Lovitură pentru Lidl, Kaufland și toate magazinele mari din România. Vești bune pentru clienții din țară
Cele două mari lanțuri de magazine, Lidl și Kaufland, ca și celelalte magazine, au avut de-a lungul timpului campanii de reduceri la produsele vândute. Numai că, în unele cazuri spune ANPC, aceste campanii au fost unele cu prețuri neconcludente. Dacă ar fi să ne luăm după ultimele informații, genul acesta de practici ar trebui să dispară de anul viitor.
Lidl și Kaufland sub lupa ANPC
În toată lumea, unde Lidl și Kaufland activează, sunt demarate săptămânal campanii de reduceri la produsele puse în vânzare. Dar, conform instituției ANPC, cel puți în România genul acesta de campanii ar trebui schimbate total. Deja există la nivel guvernamental un proiect inițiat de ANPC cu privire la modul de derulare al acestor campanii.
Proiectul depus la Guvern încă de la începutul anului, dorește reglementarea afișării prețurilor de către cei doi comercianți, Lidl și Kaufland, dar valabil și pentru celelalte supermarketuri din România. Conform proiectului, care ar trebui aprobat zilele acestea, ANPC dorește reclementarea afișării prețurilor din ultimele 30 de zile, în afară de reducerea operată și cel mai mic preț practicat pentru produse intrate într-o astfel de campanie.
ANPC spune că actualul proiect vine ca modificare la Hotărârea Guvernului nr. 947/2000 care stabilește modalitatea de indicare a prețurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informațiile pentru consumatori legate de reducerile de preț.
În esență, toate lanțurile de supermarketuri, precum Lild și Kaufland, dar și ceilalți retaileri de pe piață vor fi obligați să afișeze toate aceste date la produsele intrate într-o campanie de reduceri. În același proiect se mai stipulează că cei care nu vor ține cont de aceste reclementări vor putea fi amendați cu sume ce pot ajunge la 35.000 de lei.
Reglementările propuse în proiect de ANPC
- Orice notificare de reducere a prețului indică prețul anterior aplicat de vânzător pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preț;
- Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de vânzător în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț;
- În cazul bunurilor care se deteriorează sau se perimează rapid, așa cum este cazul produselor alimentare, prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de vânzător în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț, conform ANPC;
- În cazul în care produsul a fost prezent pe rafturi mai puțin de 30 de zile, raportarea se face la prețul fără reducere, înainte de prima aplicare a reducerii de preț;
- Dacă reducerea de preț crește treptat, în perioada ultimelor 30 de zile, raportarea se face la prețul fără reducere, înainte de prima aplicare a reducerii de preț;
- Neindicarea preţului pe unitatea de măsură – între 1.000 lei și 5.000 lei;
- Nerespectarea prevederilor – între 7.000 lei și 35.000 lei.
ANPC spune că noul proiect ar trebui să fie validat până în luna noiembrie, și să își resimtă efectele începând cu luna mai a anului 2022.