Lovitură dură pentru Lidl și Mega Image. Măsura istorică luată va afecta toate magazinele din România

de: Ionuț Vieru
03 05. 2022

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a descoperit o serie de nereguli în magazinele Lidl și Mega Image, două dintre cele mai mari lanțuri de supermarket-uri din România.

Nereguli găsite de ANPC în Lidl și Mega Image

În perioada 02 – 03.05.2022, Comisarul pentru Protecția Consumatorilor din municipiul București, a desfășurat activități de control la două magazine aparținând de Lidl și Mega Image. Cele două sunt situate în sectorul 1 al Capitalei.

De asemenea, verificările au fost urmate de întocmirea unor acte de control cu impact la nivelul magazinelor din același lanț, la nivel național, pentru prima dată în istoria Autorității.

”Nu de puține ori am constatat, în cadrul activității de comisar, faptul că sancțiunile aplicate într-un județ nu sunt respectate în toate celelalte. Din acest motiv, am stabilit o nouă abordare, în premieră, în activitatea de control a instituției. După ce se fac constatări la unul dintre magazinele parte dintr-o rețea mai mare, se întocmește un act la nivelul proprietarului întregii rețele, în așa fel încât cele constatate devin obligatorii pentru întreaga rețea.

Vrem ca, în felul acesta, abordarea să fie unitară la nivel național și punctul nostru de vedere să fie automat, nu permanent evitat. Suntem în slujba consumatorilor, nu a operatorilor economici! Legea este aceeași la nivelul întregii țări!” – Horia Constantinescu, președinte ANPC.

Principalele nereguli constatate de comisari

În urma acțiunilor, comisarii bucureșteni au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 90.000 de lei, 2 avertismente și oprirea definitivă de la comercializarea mai multor produse, dar și propunerea pentru închiderea temporară a unor unități.

Comisarii CPCBM au descoperit mai multe nereguli în cadrul magazinul. Printre acestea se numără:

  • comercializarea unor produse cu data durabilității minimale depășită

  •  comercializarea de legume-fructe cu evidente modificări organoleptice, cu caracteristici calitative neconforme și fără informarea asupra denumirii distribuitorului și adresa completă

  • neconcordanțe între ingredientele declarate pe etichete și denumirea produsului

  • comercializarea de diferite sortimente de produse alimentare ambalate, expuse în vitrine frigorifice verticale neigienizate, cu zone cu rugină, fire de păr și praf și grăsime, în cantități masive sub grătarele de expunere

  • prezența unor grilaje încărcate masiv cu praf și grăsime, a unor containere cu vopsea exfoliată, a pavimentului neigienizat în agregatele de frig din camerele de depozitare

  • utilizarea unui aparat de stors citrice, neigienizat,cu resturi de coji și pulpă, cu grăsime

  • comercializarea unor produse alimentare, cu informare deficitară pe etichete (ex. fără traducerea în limba română a elementelor de identificare )

  • nerespectarea regimului promoțiilor (păstrarea în vigoare a unor promoții depășite ca termen)

  • comercializarea unor băuturi răcoritoare sub denumirea de limonadă, deși în compoziție se utiliza acidul citric

  • prestarea unor servicii care pot afecta sănătatea consumatorilor

  • încălcarea pevederilor legale pentru comercializarea produselor cu Nutriscore evidențiat pe ambalaje”, transmite ANPC.