LIDL România, reușită în instanță cu ANPC. Au câștigat un proces important și nu mai plătesc amendă

de: Ștefan R. Apostol
24 11. 2021

În martie 2021 Lidl România, prin magazinul său din Alba Iulia, primea o amendă de 7.000 de lei de la inspectorii ANPC. Compania a mers în instanță, atacând amenda contravențională, iar magistrații i-au dat câștig de cauză, și implicit anularea contravenției. Totul ar fi plecat de la sintagma „Stoc limitat”, și de la intepretarea eronată a inspectorilor ANPC a acestui aspect.

Lidl România a contestat amenda ANPC

În martie anul curent inspectorii ANPC din județula Alba au efectuat veificări la mai multe prodsue din magazinul Lidl din orașul ardelean Alba-Iulia. La finalul verificărilor inspectorii au decis amendarea magazinului, justificarea acestora fiind sintgama „Stoc limitat” pusă la unele produse, și care, în opinia acestora este o practică comercială incorectă, în condițiile în care poate induce în eroare anumiți cumpărători care pot considera că este vorba și despre o reducere de preț a produsului.

Prin definiție, această sintagmă, „Stoc limitat” face referire la o gamă de produse, aflată într-o ofertă a unui comerciant, dar cu un număr limitat al cantității, nefăcând nicio specificație la prețul de vânzare, fie el redus sau nu. Plecând de această premiză interpretarea dată de inspectorii ANPC Alba a fost una eronată, și ca urmare Lidl România a atacat în instanță amenda contravențională dată de ANPC în valoare de 7.000 de lei.

În contestația depusă de retailer, se precizează că decizia ANPC este una eronată, justificându-se de ce a fost folosit termenul incriminat, după cum urmează:

„Menţiunea ”Stoc limitat” este destul de clară prin ea însăşi, prin cuvintele pe care le conţine, că se referă în mod evident la o cantitate limitată de produse existente, la un moment dat, într-un magazin/depozit/piaţă. Orice consumator mediu se va raporta la informaţia „stoc limitat”, în considerarea cantităţii de produs ce i se poate pune la dispoziţie şi nicidecum la un eventual avantaj de preţ pentru produsele aferente”, spune Lild în contetația depusă la tribunal.

Magistrații au anulat amenda contravențională în favoarea Lidl

După ce s-au luat în calcul toate probleme ambelor părți, instanța de judecată a emis și sentința în acest caz. Lidl România a primit câștig de cauză, astfel anulându-se amenda contravențională dată de inspectorii ANPC în martie anul curent, în valoare de 7.000 de lei.

Reprezentanții Lidl România au mai decalarat că folosirea acestui termen nu este înșelătoare, având în vedere că nu face referire la un anume preț, ci doar la cantitățile scoase la vânzare la respectivele produse, aflate într-o campanie limitată. Decizia instanței din 19 octombrie 2021 este una devinitivă, iar magistrații și-au justificat decizia, după cum urmează:

”Evidenţierea preţului pe 1/3 din pagină, în parte de jos, în contextul ofertei de „stoc limitat” este de natură a sugera pentru un consumator mediu disponibilitatea în magazin, într-o anumită perioadă a acelui produs, la preţul afişat şi nu un preţ mai atractiv decât preţul uzitat în restul perioadei în care acesta se comercializează”, se precizează în sentința magistraților.