LIDL România, plan colosal pentru castelul Banffy din Bonțida. Ce sumă uriașă e la mijloc
Lidl, unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa, a luat o decizie surprinzătoare în România. Este vorba de castelul Banffy din Bonțida, cunoscut ca „Versailles-ul Transilvaniei”. Ce plan colosal are lanțul de supermarket-uri. Vestea te va încânta.
Lidl România se implică în Transilvania
Lidl România dă o mână de ajutor, pentru al treilea an consecutiv, la renovarea castelului Banffy din Bonțida, județul Cluj. Unul dintre cele mai cunoscute lanțuri de magazine se implică în procesul de restaurare al renumitului castel.
Astfel, retailerul german și-a propus ca, pentru pentru fiecare recipient PET sau doză de aluminiu colectată la EC_Special, să doneze câte 1 leu pentru restaurarea monumentului din Transilvania. Pe perioada celor 10 zile de festival, participanții au colectat aproximativ 5.000 de recipiente prin intermediul acestor aparate puse la dispoziție.
Lidl România a donat suma de 150.000 lei, pentru renovarea castelului Banffy din Bonțida, județul Cluj. Mai exact, cu acești bani se vor restaura porți și uși aferente clădirii principale și de la grajduri. De asemenea, vor fi folosiți la dezvoltarea infrastructurii pentru a facilita accesul turiștilor la „Versailles-ul Transilvaniei”.
Lanțul de magazine donează sume uriașe
Până acum, Lid România a investit peste 340.000 lei în renovarea castelului Banffy, în calitate de partener strategic al Electric Castle.
În ultimii doi ani, Lidl România s-a implicat masiv în restaurarea celebrului castel din județul Cluj. În 2019, prin intermediul inițiativei Royal Bank of Plastic, au fost donați 94.500 lei. Anul trecut, deși festivalul nu a avut loc, Lidl s-a ținut de promisiune și a investit în susținerea lucrărilor de reabilitare a monumentului istoric, printr-o donație în valoare de 100.000 lei.
Suma a fost folosită pentru realizarea lucrărilor interioare în cadrul clădirii principale a castelului, construcția unor scări interioare și a unei rampe de acces, care fac legătura între două segmente separate ale etajului.
Care este strategia Lidl România
În cadrul EC_Special, ce a avut loc în perioada 6 – 15 august 2021, Lidl România, în parteneriat cu GreenPoint Management, a amplasat trei aparate de colectare selectivă automată. Două au fost la Bonțida (unul în zona de Food Court din incinta festivalului și unul în camping), iar al treilea în Cluj-Napoca (lângă magazinul Lidl din Piața Unirii). Prin intermediul acestora, au putut fi colectate recipiente PET și doze de aluminiu, fiecare ambalaj însemnând o donație de 1 leu din partea retailerului german pentru renovarea castelului Banffy.
Prințul Charles, cucerit de Castelul Banffy
Prințul Charles de Wales a fost de-a dreptul cucerit de arhitectura castelului din Bonțida și doreşte restaurarea lui. Personalitatea regală britanică este convinsă că monumentul va deveni o adevărată atracție turistică.
Castelul Banffy a devenit şi mai cunoscut în ultimii ani, deoarece aici este organizat festivalul Electric Castle.