Lanțul de magazine Profi România, cumpărat de concurență. Grupul care deține Mega Image a făcut anunțul

de: Rosu Ioana
30 10. 2023

Ahold Delhaize, compania-mamă a lanțului de magazine Mega Image, a făcut publică luni o importantă achiziție în sectorul retailului alimentar. Grupul a anunțat că a ajuns la un acord pentru achiziționarea companiei Profi Rom Food, care operează rețeaua de magazine Profi în România, de la MidEuropa, o tranzacție cu implicații semnificative pe piața românească.

Când vor dispărea magazinele Profi?

Ahold Delhaize, un gigant în industria globală de retail alimentar, cu un portofoliu care cuprinde 19 branduri la nivel mondial, printre care și Mega Image, a anunțat că a finalizat cu succes această tranzacție semnificativă.

Profi, una dintre cele mai importante rețele de supermarketuri din România, a fost achiziționată cu scopul de a consolida prezența și influența Ahold Delhaize pe piața românească. Tranzacția urmează să fie supusă aprobării de către autoritățile competente în materie de reguli de concurență și se estimează că va fi finalizată în cursul anului 2024.

Această achiziție reprezintă un pas semnificativ în strategia de extindere și consolidare a Ahold Delhaize pe piața din România și ar putea aduce beneficii semnificative pentru consumatori, inclusiv o mai mare varietate de produse și servicii. Companiile implicate în tranzacție se așteaptă la o cooperare fructuoasă și la o integrare eficientă a operațiunilor pentru a continua să servească nevoile clienților români într-un mod îmbunătățit.

Ce se urmărește prin unirea magazinelor Profi și Mega Image

Atât Mega Image, cât și Profi, sunt două branduri de succes în România, astfel că acestea se află într-o concurență acerbă. Prin unificarea lor se dorește extinderea prezenței grupului la nivel național, cât și consolidarea sa în industria de retail alimentar.

Astfel, în contextul în care România a devenit o piață atractivă pentru retailerul alimentar, datorită investițiilor semnificative în infrastructură și servicii, Ahold Delhaize dorește să aducă împreună cele două branduri puternice pentru a contribui la dezvoltarea pieței locale.

Potrivit lui Jesper Lauridsen, COO Europa Centrală și de Est, Ahold Delhaize, această fuziune va presupune faptul că, magazinele din rețeaua Profi se vor alătura și completa rețeaua Mega Image deja existentă, oferind consumatorilor o gamă extinsă de opțiuni de cumpărături în întreaga țară.

„România este o piaţă atractivă, cu o dezvoltare susţinută prin investiţii solide. Ne bucurăm că vom continua să contribuim la dezvoltarea pieţei locale de retail alimentar, acum şi alături de Profi, care devine parte din familia noastră de branduri Ahold Delhaize. Magazinele din reţeaua Profi vor extinde şi completa reţeaua deja existentă de magazine Mega Image”, a transmis sursa citată.

Reacția Mega Image după aflarea veștii

Mega Image și Profi, doi dintre cei mai importanți jucători din industria de retail alimentar din România, se pregătesc să facă un pas semnificativ în industrie.
Fondat în 1995, Mega Image a devenit unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din țară, operând în prezent 969 de magazine în orașe precum București, Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Ploiești, Brașov, Oradea, Timișoara, Bacău, Sibiu și multe altele. Sub brandurile Mega Image și Shop&Go, rețeaua oferă o gamă variată de produse și servicii, satisfăcând nevoile de cumpărături ale a numeroși români.

Pe de altă parte, Profi este un retailer alimentar de proximitate care a crescut rapid și a construit o prezență solidă pe piața românească. Cu peste 1.650 de magazine în întreaga țară și șase centre de distribuție, Profi a devenit o sursă de încredere pentru consumatori.

Cu peste 28.000 de angajați, compania a generat venituri impresionante de peste 2,5 miliarde de euro în perioada de 12 luni încheiată în iunie 2023.

”Primim cu entuziasm Profi alături de noi, în familia Ahold Delhaize. Este un moment de referinţă pentru industria de retail din România, unic prin mărime şi la nivelul grupului nostru.

Suntem două branduri puternice, complementare şi, împreună, vom reuşi să facem o diferenţă semnificativă prin ceea ce oferim zi de zi clienţilor noştri: produse locale, proaspete şi sănătoase de la o reţea extinsă de producători locali, o gamă de sortimente şi mai bună de mărci proprii, naţionale şi internaţionale”, a transmis Mircea Moga, CEO Mega Image.