Mașina second hand este opțiunea multor români care caută să își cumpere un autoturism. În anumite cazuri se dovedește că banii cheltuiți pe o mașină la mâna a doua au fost bani aruncați pe fereastră. Așadar, la ce să fii atent când cumperi o maşină second-hand, în contextul în care una din cinci mașini are această problemă gravă.
Pentru că nu au bani de o mașină nouă, mulți dintre români apelează la soluția mașinii second-hand. Cumpărarea unei mașini la mâna a doua are un singur avantaj, prețul mai mic, și foarte multe dezavantaje.
Nu de puține ori, cei care și-au cumpărat o mașină second-hand au constatat cu supărare că au fost păcăliți. Acum, s-a dovedit că una din cinci mașini second-hand se confruntă cu o problemă gravă.
Această problemă gravă este kilometrajul modificat, care o odată dat înapoi cu sute de mii de kilometri face ca persoana care o cumpără să nu realizeze că mașina, de fapt, este numai bună de dus la casat.
O a doua problemă pe care ar trebui să o cunoască cei care își cumpără mașină second-hand este aceea că jumătate dintre acestea au suferit avarii auto, unele minore, altele grave, arată un studiu al rapoartelor despre istoricul auto.
Țara noastră se situează pe locul 20 din cele 23 de ţări în topul ţărilor cu cele mai puţin transparente pieţe de maşini rulate din UE, conform raportului intitulat „Indexul de Transparenţă a pieţei auto”, făcut de carVertical.
Cu alte cuvinte, în România ai foarte multe șanse să cumperi o mașină numai bună de dus la Remat.
„Una din cinci maşini rulate are kilometrajul dat înapoi, iar valoarea medie ştearsă de pe odometru este de aproximativ 50.000 de kilometri (48.090 km).
Aceasta înseamnă că un cumpărător nu doar că poate plăti în exces pentru un vehicul, dar pe baza înregistrărilor false poate avea probleme şi cu planificarea reviziilor”, conform raportului „Indexul de Transparenţă a pieţei auto”, realizat de carVertical.
Parcul auto second-hand al țării noastre are o vârstă medie de 9,19 ani, ceea ce face să ne situîm pe locul 9 din totalul celor 23 de țări luate în calcul.
Datele studiului mai arată că piaţa maşinilor second-hand din Vestul Europei este mult mai transparentă decât cea din Europa de Est.
„Cumpărarea unei maşini second-hand din Letonia, Lituania, Ucraina sau România este riscantă, având în vedere că sunt pieţe cu cele mai mari importuri auto.
Aici se află cele mai multe autovehicule fraudate prin derularea odometrului sau ascunderea daunelor.
O pondere considerabil mai mare a importurilor de maşini second-hand este unul dintre motivele-cheie pentru care ţările din Est sunt mult mai afectate de fraudă.
Importurile cresc în mod direct procentajul de maşini cu kilometrajul dat înapoi, iar urmărirea unor astfel de infracţiuni necesită mult efort, în special atunci când vine vorba despre tranzacţii internaţionale”, susţine Matas Buzelis, şef de Comunicare la carVertical.