Klaus Iohannis a semnat decretul. O nouă zi națională, pe 15 octombrie

Klaus Iohannis a semnat decretul. O nouă zi națională, pe 15 octombrie
Pe 15 octombrie are loc Ziua Națională a comerțului electronic

Românii vor avea o nouă sărbătoare națională, după ce președintele Klaus Iohannis a semnat decretul. Cel sărbătorit va fi comerțul electronic, iar data aleasă este data de 15 octombrie, când mulți comercianți din România fură startul de Black Friday.

Pe 15 octombrie are loc Ziua Națională a comerțului electronic

Potrivit Administrației Prezidențiale, Klaus Iohannis a semnat miercuri, 22 iulie, patru noi decrete printre care și decretul pentru promulgarea Legii privind instituirea Zilei naționale a comerțului electronic, care va avea loc pe 15 octombrie.

Comerțul electronic a înregistrat un avânt puternic și în România, mai ales de la începutul anului în curs, când România a fost atinsă de pandemia de coronavirus, iar românii au stat mai mult în casă, dar au comandat pe internet produsele dorite.

Pe 15 octombrie are loc Ziua Națională a comerțului electronic
Pe 15 octombrie are loc Ziua Națională a comerțului electronic

Comerțul electronic, o piață de peste 4 miliarde de euro pe an

Potrivit estimărilor ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), sectorul de e-commerce a depășit pragul de 4,3 miliarde de euro la finalul anului 2019, cu 20-22% mai mult decât în 2018 când valoarea comerțului online a fost estimată la aproximativ 3,6 miliarde de euro.

Valoarea de peste 4,3 miliarde de euro face referire la toate tranzacțiile generate din România atât către comercianții autohtoni, precum și către magazinele online din afara granițelor țării.

Coronavirusul a crescut comerțul electronic

„Dacă facem o medie, înseamnă că românii au cheltuit pentru cumpărături online aproximativ 12 milioane de euro în fiecare zi a anului trecut, în creștere de la 9,86 milioane euro – media zilnică înregistrată în 2018. Însă, potrivit Eurostat, doar 23% din populația României a făcut cumpărături online în 2019, ceea ce ne situează pe penultimul loc din Uniunea Europeană, devansând doar Bulgaria cu 22% – fapt care ne arată că e-commerce-ul românesc mai are mult loc de creștere”, spunea Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

Atenție! Cifra de 4,3 miliarde euro reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet. Nu sunt incluse serviciile, biletele de avion, vacanțele și călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, plata facturilor la utilități, conținutul download-abil etc.

Experții estimează că în 2020 se vor face cumpărături online de peste 5 miliarde de euro! Iar de azi, cumpărătorii pot sărbători Ziua Națională a comerțului electronic.