Ion Țiriac dă 100.000 de euro lunar pentru acest hobby. Cum este posibil să plătească o avere la fiecare 30 de zile

de: Ștefan R. Apostol
23 01. 2021

Ion Țiriac este unul din cei mai prosperi oameni de afaceri, și recunoscut pentru meritele sale din sportul internațional. Ca mulți milionari, și fostul mare tenisman are anumite extravanganțe pe care și le poate permite. Pe unele dintre aceste extravaganțe cheltuie bani frumoși, fiindu-i cunoscută, de exemplu, pasiunea pentru avioane și pilotaj.

Ion Țiriac pasionat de mașini și avioane

De-a lungul anilor Ion Țiriac a reușit să surprindă prin sumele imense cheltuite pe extravaganțele și pasiunile sale. Una dintre aceste pasiuni, declarate, sunt avioanele și pilotarea acestora. Este știut faptul că afaceristul are deja brevetul de pilot, iar conform celor de la playsport.ro, deține o flotă impresionantă și scumpă.

Playsport.ro spune că Ion Țiriac deține în acest moment un Bombardier G5000, în valoare de 30 de milioane de euro, trei aeronave și un elicopter. În același timp,  are o bază fixă și un terminal propriu și este singurul operator charter VIP din România. Toată această pasiune și afacere, în același timp, îl costă în fiecare lună aproximativ 100.000 de euro întreținerea și plata pilotului.

 “Pilotez pentru că nu am bani de doi piloți. Acum câteva zile am venit de la Madrid cu mine la manșă. Copilot să  fie altul, eu sunt comandant, stau în stânga. Am mai multe avioane, nu doar unul.

Am mai dat un avion și Crucii Roșii că nu aveau cu ce să transporte bolnavii. L-am făcut cadou, dar nu contează asta. Primul care nu știe ce valoare are banul înseamnă că nu îl merită”, a declarat, recent, milionarul, în emisiunea lui Ovidiu Ioanițoaia.

Criza COVID-19 i-a afectat și lui Țiriac afacerile

Deși nu duce lipsă de bani, actuala criză generalizată, povesștete Ion Țiriac, i-a afecta și afceristului român bunul mres al lucrurilor. Restricțiile de călătorie și criza în sine i-au afectat, în principal, afacerea de charter.

Până acum, spune omul de afaceri, au fost puține cazurile în care a reușit să mai facă transport charter cu flota pe care o deține, și pentru care cheltuie lunar 100.000 de euro cu întreținerea ei.

Cheltuielile anuale cu această afacere se ridică la sume exorbitante, dacă e să ne luăm după calculele făcute. Astfel că, anual, asigurarea flotei îl costă, aproximativ 1.5 milioane de euro pe an.

Dacă punem la socoteală și revizia obligatorie a aeornavei Bombardier G5000, asta ar însemna alte 300.000 euro. În cazul acestei aeronave, Ion Țiriac este obligat să scoată acești bani din buzunar, deoarece trebuie să facă revizia navei la 4000 de ore de zbor.