Inventatorii care au murit uciși de propriile lor invenții. Ce s-a întâmplat după marile descoperiri

Inventatorii care au murit uciși de propriile lor invenții. Ce s-a întâmplat după marile descoperiri
Inventatorii care au murit uciși de propriile lor invenții. Ce s-a întâmplat după marile descoperiri

Nu toate invențiile au dus spre glorie. Unii nu au reușit, în timp ce alții terminând tragic și murind. Vă propunem un număr de inventatori care au fost uciși tocmai de contracțiunile create de ei.

Inventatorii care au murit uciși de propriile lor invenții

Horace Lawson Hunley

În 1863, Hunley a proiectat primul submarin de luptă pentru confederați în timpul Războiului Civil. În ciuda submarinului deja scufundat odată, ucigând majoritatea echipajului său, Hunley a fost la bordul CSS Hunley pentru a doua încercare de blocaj a Uniunii din Charleston, unde s-a înecat împreună cu întregul echipaj.

Franz Reichelt

La 4 februarie 1912, croitorul francez de origine austriacă, Franz Reichelt, a urcat în vârful Turnului Eiffel, într-un costum cu aripi, cu propriul design. Croitorul le-a spus autorităților franceze că intenționează să testeze costumul folosind manechine, dar, la sosirea sa în turn, a anunțat că va face el însuși saltul. Prietenii săi au încercat să-l descurajeze, citând viteza vântului și alți factori – inclusiv încercările nereușite anterior cu manechine, dar Reichelt a fost de neclintit. El nu a folosit o frânghie de siguranță sau alte măsuri de precauție. „Vreau să încerc singur experimentul și fără păcăleală, întrucât intenționez să dovedesc valoarea invenției mele”, le-a spus jurnaliștilor.

Ziarele au descris costumul ca fiind „doar ceva mai voluminos decât îmbrăcămintea obișnuită” care, atunci când era extins, semăna cu „un fel de mantie dotată cu o capotă vastă de mătase”. Pentru a elibera parașuta, care avea o suprafață de 320 de metri pătrați și o înălțime de 16 metri, Reichelt a trebuit doar să-și extindă brațele, astfel încât corpul său să fie într-o poziție încrucișată.

Până la 8:22 a.m., Reichelt era în vârful Turnului Eiffel. A reglat costumul și, cu fața spre Sena, a testat direcția vântului aruncând o bucată de hârtie de pe margine. Apoi, a așezat un picior pe balustră și, observat de 30 de jurnaliști, doi cinematografi (unul sus și unul pe pământ) și mulțimi adunate mai jos, a sărit (Puteți urmări căderea lui aici, dar luați notă: acesta poate fi neliniștitor pentru unii oameni.)

Parașuta se plia în jurul Reicheltului aproape imediat; el a căzut câteva secunde în gol, înainte să lovească pământul cu 187 de metri mai jos, lăsând un crater adânc de 5,9 centimetri. Leziunile sale au fost groaznice. În articolul din aprilie 1912, Popular Mechanics a raportat „corpul său era o masă fără formă când poliția l-a ridicat”. O autopsie a stabilit ulterior că a murit în urma unui atac de cord în timpul căderii sale.

Thomas Midgley, Jr.

A fost un inginer și chimist american, care a dezvoltat aditivi pentru benzină, precum și CFC-uri, și a avut peste 100 de brevete în timpul vieții. Când a contractat poliomielită la 51 de ani, el a aplicat spiritul inventatorului pentru deprecierea sa, creând un sistem de șiruri și scripete care ar face mai ușor pentru alții să-l ridice din pat. În 1944, când avea 55 de ani, Midgley s-a încurcat în frânghii și a murit sugrumat în ele.

Henry Smolinski

Inginerul a dorit să creeze o mașină zburătoare viabilă din punct de vedere comercial, așa că a renunțat la locul de muncă la Northrop și a început să studieze Ingineria de Vehicule Avansate. În 1973, compania a construit două prototipuri, denumite AVE Mizars, prin contopirea capătului posterior al unui avion Cessna Skymaster, care putea fi atașat și detașat de mașină, cu un Ford Pinto. Vehiculele himeră trebuiau să intre în producție în 1974, dar la 11 septembrie 1973, Smolinski și prietenul său și partenerul său de afaceri Harold Blake au fost uciși când tija de la o aripă s-a desprins de vehicul în timpul unui zbor de testare. Sudurile proaste au fost responsabile pentru accident.

William Nelson

Pe 3 octombrie 1903, angajatul General Electric, în vârstă de 24 de ani, William Nelson, a luat noua bicicletă motorizată pe care a inventat-o pentru un test. A căzut de pe bicicletă pe un deal și a murit instantaneu. Potrivit New York Times, „Nelson era considerat un inventator cu multă promisiune”.

Valerian Abakovsky

Avea doar 25 de ani când a inventat Aerowagon, o autospecială de mare viteză echipată cu un motor de aeronave și tracțiune cu elice, care a fost proiectată să ducă oficialii sovietici la și de la Moscova. La 24 iulie 1921, un grup de comuniști, inclusiv Abakovsky, revoluționarul Fyodor Sergeyev și alți patru, au luat Aerocar-ul pentru o probă. Vehiculul a făcut cu succes călătoria de la Moscova la Tula, dar la întoarcere, a deraiat, ucigând șase dintre cele 22 de persoane la bord.

Ce s-a întâmplat după marile descoperiri

Toate acste invenții au rămas în istorie ca bizarerii, marea majoritate, dar au fost bazele unor alte inveții, mult mai viabile și profitabile pentru cei care le-au inventat ulterior.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI